Вантажопотоку "Борисполя" недостатньо для використання терміналу F як вантажного. Про це пише "Комерсант Україна".
Обсяг вантажних перевезень в країні настільки незначний, що немає необхідності створювати окремий вантажний термінал, говорить комерційний директор авіакомпанії "Авіалінії Антонова" Валерій Кульбака.
"Ми вже більше 20 років на ринку вантажних перевезень і не бачимо передумов для різкого зростання. Крім того, понад 70% вантажів під час перевезення авіатранспортом транспортуються на пасажирських літаках, які не вимагають спеціального устаткування для вантаження і вивантаження", - зазначає він.
За його словами, навіть спеціалізований вантажний аеропорт у Гостомелі дуже далекий від оптимального завантаження.
"Бориспіль" поки не вийшов на показники вантажних перевезень минулого року. За дев'ять місяців аеропорт обслужив 19,3 тис. т вантажів порівняно з 24,3 тис. т вантажів роком раніше. Колишній генеральний директор авіакомпанії "Урга" Леонід Шмаєвич (консультує зарубіжних авіаперевізників) зазначив, що зараз великою популярністю користується перевезення вантажів автотранспортом. "Доставка вантажу автомобільним транспортом займає значно більше часу, ніж авіатранспортом, але вона на порядок дешевше. Зокрема, вартість перевезення 20 т вантажу авіатранспортом становить 35-40 тис. євро, автомобілями близько 4 тис. євро", - говорить Шмаєвич.
Пасажирський термінал F аеропорту "Бориспіль" стане частиною єдиного вантажного комплексу - відповідне рішення про зміну статусу терміналу прийнято керівництвом аеропорту, повідомили вчора в його прес-службі. За словами генерального директора "Борисполя" Олексія Кочанова, надалі аеропорт очікує збільшення обсягів вантажних перевезень у зв'язку з приходом нових авіакомпаній, зокрема, Emirates Airlines, Swiss International Air Lines.
Термінал F у "Борисполі" був введений в експлуатацію в 2010 р. Пропускна спроможність терміналу - 900 пасажирів на годину на виліт і приліт. Його вартість склала близько 400 млн грн. Рішення про будівництво терміналу було прийнято в 2008 р., після того, як стало ясно, що термінали A та B не справляються зі зростаючим пасажиропотоком, а термінал D не встигають побудувати до 2012 р. згідно з планом.
Навесні нинішнього року керував на той момент аеропортом "Бориспіль" Антон Волів заявив, що термінал F після перекладу з нього всіх міжнародних рейсів у термінал D буде обслуговувати лоукости. У вересні заступник генерального директора з виробництва "Борисполя" Сергій Гомболевський повідомляв про плани керівництва аеропорту законсервувати термінал F на невизначений час. У "Борисполі" тоді відзначали, що зміст терміналу F обходиться занадто дорого, враховуючи те, що в ньому виконували лише кілька рейсів на день. З 27 жовтня 2013 р. рейси, які обслуговуються в терміналі F, будуть переведені в термінал B.
У перспективі окремий вантажний термінал може знадобитися, якщо "Бориспіль" має намір створити сучасний хаб, але для цього необхідно чимось зацікавити нових перевізників, каже Кульбака. "Зараз це досить важко, враховуючи, що ціни на авіапаливо в Україні вище, ніж в Європі, в аеропорту немає під'їзних доріг для вантажних автомобілів, а також існують затримки з розмитнення вантажів", - зазначає Кульбака.
Нагадаємо, що прес-служба аеропорту "Бориспіль" повідомляє про подальше використання терміналу F як вантажного, так як згідно з проектом була передбачена можливість демонтажу перегородок офісних приміщень, побутових приміщень, залів обслуговування пасажирів без впливу на жорсткість і стійкість будівлі для розміщення на першому зони експорту/імпорту, 3-рівневої системи стелажів (з розрахунку 600 кг на кв.м) та митної зони. На другому поверсі заплановано розміщення офісних приміщень, приміщень для обслуговування персоналу, 2-рівнева система стелажів (з розрахунку 450 кг на кв.м).