Зокрема, проблеми пов'язані з тим, що попит на квитки перевищує пропозицію
Проблеми з пасажирськими перевезеннями на залізничному напрямку Київ-Ужгород викликані тим, що 25 років ніхто не приділяв пильної уваги пасажирським перевезенням, а також в результаті того, що попит на квитки перевищує пропозицію. Про це заявив керівник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування "Укрзалізниці" Олександр Красноштан, йдеться в матеріалі РБК-Україна "Залізничний дефіцит: чому пасажирам в Україні не вистачає квитків на поїзди"
За словами Красноштана, зараз держкомпанія мобілізувала всі вагони для перевезення пасажирів.
"Проблеми з перевезеннями викликані не тим, що хтось погано працює, а тим, що 25 років ніхто не приділяв пильної уваги пасажирським перевезенням. Крім того, існує норма закону "Про залізничний транспорт", де чітко зазначено, що рухомий склад для перевезення пасажирів, повинен закуповуватися за рахунок держбюджету. Але жодного разу в житті ця норма не виконувалася", - заявив він.
У прес-службі "Укрзалізниці" повідомили, що "резерви і можливості для призначення додаткових поїздів для перевезення з/на південь України відсутні.
Все, за інформацією УЗ, парк пасажирських вагонів складає 4,5 тис. одиниць, з них у робочому стані - менше 3 тис. одиниць.
"У період з 1992 по 2018 рік парк пасажирських вагонів скоротився в два рази. У 1992 році їх було 10,8 тис. одиниць", - повідомили РБК-Україна в держкомпанії.
У недавньому інтерв'ю виданню керівник УЗ Євген Кравцов говорив, що в цьому році компанія планує побудувати 200 вагонів, а в прес-службі УЗ повідомили, що до кінця року буде куплено 59 вагонів.
За словами Красноштана, не виконується ще одна норма українського законодавства, згідно якої, якщо в рамках держрегулювання ціни на квитки встановлюються нижче собівартості, то різниця повинна компенсуватися з держбюджету.
"У результаті, з-за того, що квитки занадто дешеві, попит на них перевищує пропозицію", - пояснив Красноштан.
За даними УЗ, пасажирські перевезення збиткові. За шість місяців цього року збитки склали 6,4 млрд гривень. Прибуток держкомпанія отримує в цьому сегменті тільки завдяки міжнародному повідомленням - 0,6 млрд гривень за півріччя.
При цьому проблема посилюється тим, що між деякими регіонами немає пасажирського сполучення залізницею.
Нагадаємо, раніше в.о. голови правління УЗ Євген Кравцов в інтерв'ю РБК-Україна заявляв, що за підсумками першого кварталу 2018 року обсяг чистого прибутку ПАТ "Укрзалізниця" становив 274 мільйони гривень, що у два з половиною рази більше, ніж за весь минулий рік - 114 мільйонів гривень.
Також повідомлялося, що раніше повідомлялося, що "Укрзалізниця" отримала від міжнародного рейтингового агентства S&P Global Ratings підвищення довгострокового рейтингу дефолту емітента (РДЕ) до рівня "ССС +".
Раніше компанія мала рівень РДЕ "SD" (обмежений дефолт). Новий рівень "ССС +" означає, що "емітент зазнає труднощі з виплатами за борговими зобов'язаннями і його можливості залежать від сприятливих економічних умов".