Тарифні ставки і оклади залізничної галузі будуть збільшені на 5%. Це третє підвищення за рік. Як повідомляє прес-центр УОЗ, про це було оголошено під час засідання ради Профспілки залізничників і транспортних будівельників України за участю генерального директора Укрзалізниці Сергія Болоболіна. Однак терміни підвищення змістили на місяць - воно набуде чинності з 1 січня 2014 р. (замість запланованого 1 грудня 2013).
Гендиректор УЗ запропонував членам профспілки самим визначитися, коли виробляти заплановане підвищення, щоб галузь змогла витримати фінансове навантаження в умовах значного зменшення обсягів вантажоперевезень та втрати доходів.
"При підвищенні зарплати на 5% середньомісячна фінансове навантаження на галузь збільшиться на 90-100 млн грн. щомісяця. А у річних обсягах - орієнтовно на 1 млрд гривень. Ми прогнозуємо, що наступного року обсяг вантажних перевезень збільшиться орієнтовно на 1%, що дозволить профінансувати збільшення зарплатного фонду", - пояснив гендиректор УЗ.
У підсумку рада профспілки підтримав пропозицію гендиректора УЗ про підвищення тарифних ставок з 1 січня 2014 року, хоча попередньо це планувалося зробити в грудні 2013-го.
Нагадаємо, що в 2013 році працівникам галузі вже двічі підвищували тарифні ставки і посадові оклади: з 1 червня і 1 серпня кожного разу на 5%, як передбачено фінансовим планом УЗ. Середньомісячна заробітна плата працівників залізничного транспорту за 10 місяців 2013-го склала 3958,9 грн, що на 5,6% вище, ніж у відповідний період минулого року.
Також гендиректор повідомив, що в умовах зниження доходів від вантажних перевезень з 16 грудня апарат УЗ буде тимчасово працювати в режимі неповного робочого тижня.
"Через зменшення обсягів вантажоперевезень до кінця 2013 року галузь недоотримає 3,5 млрд грн від запланованих показників. Така фінансово-економічна ситуація вимагає режиму економії для збереження кадрів, тому починаємо з управлінської структури. Апарат "Укрзалізниці" перейде на неповний робочий тиждень з 16 грудня 2013 року. Підкреслюю, це стосується тільки управлінського апарату. На залізницях і підприємствах галузі питання робочого часу будуть вирішувати керівники, виходячи з ситуації, яка склалася на їх підприємстві, і вибираючи оптимальну форму", - зазначив Сергій Болоболін.
Він уточнив, що зміна тривалості робочого тижня апарату УЗ ніяк не вплине на забезпечення вантажних і пасажирських перевезень. Рішення про запровадження неповного робочого тижня також узгоджено з профспілками.