За оцінками учасників ринку, щорічно в газорозподільчих мережах втрачається палива на суму до 6 млрд грн, а недофінансування інвестпрограм, яке також враховується в тарифі, становить близько 2 млрд грн. Про це йдеться в матеріалі РБК-Україна "Чому Кабмін не може залучити інвесторів в газові мережі".
Експерти відзначають, що заміна застарілого устаткування і своєчасна модернізація дозволили б заощадити газу на суму 1,1 млрд грн і в перспективі знизити навантаження на споживача.
Автор матеріалу підкреслює, що рівень зношеності мереж настільки великий, що вже зараз у тарифі за транспортування газу половину складає вартість газу, використовуваного для роботи обладнання. "Особливо це характерно для регіонів з низькою питомою газифікацією", - зазначає він.
За словами автора, відразу знизити цей показник нереально, і облгази змушені закладати їх у тариф для кінцевого споживача, який, в кінцевому підсумку, затверджує НКРЕКП. "Таким чином, вже зараз споживач сплачує до половини грошей за газ, який втрачається при транспортуванні, а також використовується для роботи компресорних агрегатів", - резюмує він.