Успішний бізнес працює на позитивну репутацію країни, - Ложкін
За його словами, період, коли великий бізнес в Україні ставив на перше місце прибуток за всяку ціну, вже минув
Український бізнес тільки входить у стадію зрілості і повинен навчитися працювати за прозорими правилами, залучаючи західних інвесторів. Про це на Київському міжнародному економічному форумі заявив секретар Національної інвестиційної ради Борис Ложкін.
"Успішний бізнес працює на позитивну репутацію країни. Чим більше успішних компаній - тим краще сприймають країну в світі. Звичайно, бізнес у першу чергу повинен будувати власну репутацію, але успішні кейси десятків і сотень приватних компаній формують сприйняття країни, в якій вони працюють", - зазначив Борис Ложкін.
Він уточнив, що побудова репутації держави є завданням не бізнесу, а самої держави. Соціально відповідальний бізнес може в цьому допомогти, але виключно на добровільних засадах. Борис Ложкін порадив бізнесу більше думати про власну репутацію.
"Стійка позитивна репутація конвертується в довіру клієнтів і партнерів, і в кінцевому підсумку - в прибуток для приватного капіталу і зростання економіки для держав. Головний KPI репутації – відсоток, під який тобі дають кредит. Українському бізнесу всього 31 рік. Це приблизно між юністю і зрілістю. Для порівняння: культура бізнесу в США розвивалася століттями. Багато нашb[ власників не розуміють, навіщо їм, наприклад, фінансовий аудит або прозора звітність. А адже це найвигідніша інвестиція, крім вкладень в сам бізнес: без аудиту кредит під 5% вам ніхто не дасть", - сказав секретар Національної інвестиційної ради.
На думку Бориса Ложкіна, період, коли великий бізнес в Україні ставив на перше місце прибуток за будь-яку ціну на шкоду репутації, вже минув.
"Зараз власники зацікавлені в побудові прозорої структури, зрозумілої в тому числі стратегічним інвесторам. У свою чергу, зарубіжний бізнес чекає від України прозорості і зрозумілих правил гри. В принципі, це і є хороша репутація. Це стосується і державного управління, і окремо взятих підприємств, які прагнуть залучити іноземні інвестиції", - констатував він.
Борис Ложкін нагадав учасникам Форуму, що у світі зараз є "величезна кількість грошей, не скористатися якими було б необачно". Провідна роль у їх залученні належить великому бізнесу, оскільки саме на нього дивляться іноземні інвестори, приймаючи рішення про вкладення в країну.
Недавнє залучення українським урядом 3 млрд дол. на західних ринках секретар Національної інвестиційної ради вважає ознакою поліпшення репутації.
"Попит на українські євробонди перевищив пропозицію в три рази. Думаю, це прекрасна ілюстрація того, що репутація країни поліпшується. Нам довіряють. Але, з точки зору інвестицій, проблема вже не в репутації країни, а у відсутності достатньої кількості якісних інвестпроектів. Їх повинні пропонувати і держава, і бізнес", - підкреслив Борис Ложкін.
Національна інвестиційна рада створена указом Петра Порошенка у 2014 році. Головою Ради є президент України, секретарем на громадських засадах у 2015 році став бізнесмен Борис Ложкін.