ua en ru

"Укрзалізниця" повинна сконцентруватися на підвищенні ефективності та викоріненні корупції, - Омелян

"Укрзалізниця" повинна сконцентруватися на підвищенні ефективності та викоріненні корупції, - Омелян Фото: Володимир Омелян

"Укрзалізниця" повинна сконцентруватися на підвищенні ефективності роботи і викоріненні корупції, перш ніж в черговий раз підвищувати тарифи на залізничні перевезення. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в ході "Інфраструктурного дня" в Європейській бізнес асоціації 30 листопада, повідомляють українські ЗМІ.

"Корупція в "Укрзалізниці" є так само, як і у всіх інших сферах. Ми знаємо прізвища людей, які сидять на потоках. Це, врешті-решт, бізнес платить за перевезення в кишені людей, які в своїх електронних деклараціях або кімнатах збирають кеш, накопичуючи майно. Такий підхід до роботи не правильний", - сказав міністр.

"Тому функціонал Бальчуна (керівник "Укрзалізниці", - ред.) це в першу чергу очищення, у другу – має бути правильне бачення реформ, і третє – чітке розуміння, куди направляються доходи від тарифу... Тоді вже можна говорити про те, підвищуємо їх чи ні", - додав Омелян, уточнивши, що необхідно проаналізувати, куди попрямували кошти від підвищення тарифів на 15% на вантажні залізничні перевезення в поточному році.

За словами міністра, в 2016 році за рахунок підвищення тарифів "Укрзалізниця" отримала велику кількість коштів, але ефективність їх використання необхідно перевірити. Омелян підкреслив, що чекає від керівництва компанії звіту про виконану роботу за 7 місяців.

Як розповів глава "Укрзалізниці" Войцех Бальчун, компанія хоче в 2017 році суттєво збільшити інвестиції в закупівлю вагонного парку, при цьому він уточнив, що в 2016 році компанія очікує використовувати близько 7 млрд грн. Всього ж на поточний рік для компанії передбачено близько 11 млрд грн на капітальні інвестиції.

У свою чергу, представники бізнесу та члени Європейської бізнес асоціації погодилися з думкою міністра інфраструктури в тому, що "Укрзалізниця" необхідно навести порядок, а також правильно і повноцінно використовувати кошти від підвищень тарифів в поточному році.

"Ми хочемо зрозуміти, як працювала "Укрзалізниця" в 2016 році, проаналізувати обіцянки і те як вони виконувалися. За півроку можна було багато зробити", - сказав директор з логістики ДТЕК Енерго Орест Логунов.

При цьому він підкреслив, що в даний час промислові компанії відчувають ряд проблем при роботі з "Укрзалізницею", зокрема з наявністю та обігом вантажних вагонів. За його словами, розподіл вагонів в компанії не прозорий.

"Дуже складно отримати вагони "Укрзалізниці" безпосередньо, в той же час дуже легко їх отримати від посередників", - підкреслив директор з логістики ДТЕК Енерго.

Між тим представники промислових компаній, які користуються послугами "Укрзалізниці", відзначили, що викорінення корупції в держкомпанії може позбавити її від необхідності підвищувати тарифи в наступному році.

При цьому вони підтримали ідею підвищення тарифів тільки у разі вирішення корупційних проблем в Укрзалізниці, при прозорій структурі тарифу на перевезення і розумінні, куди будуть спрямовані кошти від підвищення тарифу і дасть необхідний результат.

Як повідомлялося, "Укрзалізниця" в проекті фінплану на 2017 рік планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 25%, а також збільшити тарифи на пасажирські перевезення на 35%. В даний час проект фінплану знаходиться на розгляді в Мінінфраструктури.

Войцех Бальчун очолив "Укрзалізницю" у квітні 2016 року після проходження декількох конкурсних етапів. Серед головних дій на посаді глави "Укрзалізниці" Бальчун тоді називав боротьбу з корупцією, підвищення ефективності операційної діяльності компанії, забезпечення прозорості тарифів та орієнтованість на споживачів.