За даними НАУ, "Укргазвидобування" не підтримує ініціативу "Укртатнафти"
ПАТ "Укргазвидобування", що володіє другим в Україні працюють НПЗ, не підтримує ініціативу ПАТ "Укртатнафта" про введення квот і мит на імпорт бензину і дизельного палива. Про це йдеться в повідомленні Нафтогазової асоціації України (НАУ), членом якої є "Укргазвидобування", передає Enkorr.
"Ми виступаємо за підтримку легальних українських виробників нафтопродуктів, але без створення повсюдних квот або дискримінаційних зборів. Компанія не приймає торгових бар'єрів для всіх джерел імпорту і спотворення чесної конкуренції", – цитує НАУ слова комерційного директора УГД Сергія Федоренка.
Топ-менеджер "Укргазвидобування" додав, що компанія виступає за забезпечення енергетичної безпеки країни шляхом диверсифікації джерел постачання та підтримки внутрішніх виробників, як це закріплено в Енергетичній стратегії України та постановах уряду. У той же час, за словами Федоренкf, не повинні порушуватися принципи ринкової економіки та вільної торгівлі, рівного доступу всіх гравців ринку до джерел постачання і збуту товару.
НАУ зазначає, що в минулому році окремі члени Асоціації почали постійні закупівлі українських нафтопродуктів. Найбільшим попитом, за інформацією галузевої асоціації, користується паливо Шебелинського заводу, яка реалізується на відкритих торгах, як разовими, так і "формульним" контрактам. З березня 2018 р. столична мережа АЗС KLO уклала контракт з просування палив виробництва "Укргазвидобування" під новим брендом Shebel.
НАУ зазначає, що інші члени Асоціації також готові активізувати роботу з українськими виробниками палива за умови адекватної цінової політики та гарантій виконання своїх зобов'язань з боку НПЗ
"Для нарощування своєї частки на ринку "Укртатнафті" необхідно забезпечити комфортні та зручні умови для покупців нафтопродуктів, впровадити систему електронних торгів, запропонувати умови, які гарантують отримання палива в обсязі і цінах, обумовлених при укладанні договорів Компанії потрібно поетапно заробляти довіру операторів ринку", – резюмує президент Асоціації Дмитро Кулик.
Раніше enkorr писав про те, що НПЗ "Укртатнафта" вимагає ввести квоти на безмитний імпорт бензинів і ДТ з 1 травня. Для бензину і ДТ російського та білоруського виробництва "Укртатнафта" просить ввести квоти в 3 етапу, поступово знижуючи їх до 30% українського ринку (з травня – 50%, липня – 40%, жовтня – 30%). Для палива інших країн компанія просить відразу з 1 травня 2018 р. встановити квоту на рівні 30%.
За даними видання, ця ініціатива викликала критику в експертних та галузевих колах. Зокрема, в "Консалтинговій групі А-95" відзначають, що введення квот спричинить за собою зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом і не вирішить проблем нафтопереробної галузі.
"Нафтогазова асоціація України" закликала Міжвідомчу комісію при Мінекономрозвитку відхилити вимогу "Укртатнафти" щодо імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот і не допустити монополізації ринку.
Крім того, юристи, зокрема партнер юридичної фірми Sayenko Kharenko Анжела Махінова, зазначає, що подана "Укртатнафтою" заява є безпідставною та суперечить українському законодавству і правилам СОТ.