ua en ru

Українці у 2013 р. стали активніше купувати через Інтернет, - дослідження

У 2013 р. українські онлайн-покупці стали значно активніше купувати через Інтернет усі категорії товарів.

У 2013 р. українські онлайн-покупці стали значно активніше купувати через Інтернет усі категорії товарів (порівняно із 2012 р. показники зросли на 6-18 п.п.). Про це йдеться в дослідженні онлайн-торгівлі, проведеному GfK Ukraine.

Найчастіше в Інтернеті українці купують електроніку і побутову техніку, одяг, косметику та парфумерію, а також аксесуари і подарунки. Топ-3 лідерів різних сайтів, які асоціюються з покупками в Інтернеті, за показником спонтанного знання виглядає так: rozetka.ua, aukro.ua, slando.ua.

Одночасно більше українських інтернет-користувачів стали робити покупки в іноземних інтернет-магазинах.

Як зазначається в дослідженні, найчастіше через Інтернет купують побутову та комп'ютерну техніку та електроніку (у 2013 р. 73% онлайн-покупців купували цю категорію товарів проти 64% у 2012 р.). Найбільш активно в Інтернеті, як і раніше, купують цифрову техніку (зокрема, мобільні телефони, електронні книги, комп'ютери і т.д.), малу побутову техніку та аксесуари (клавіатури, веб-камери і т.п.), і відносно менше - аудіо-відео і крупну побутову техніку.

Одяг залишається на другому місці за популярністю серед онлайн-покупок (половина онлайн-покупців купували цей товар протягом останніх 12 місяців). Третє місце ділять косметика і парфумерія, а також аксесуари і подарунки.

"Логічно, що чоловіки більш активно, ніж жінки, купують в Інтернеті традиційно "чоловічі" категорії: побутову і комп'ютерну техніку, електроніку, автотовари, спортивний інвентар і будівельні матеріали. При цьому жінки значно активніше роблять онлайн-покупки одягу, взуття, книг/дисків, косметики та парфумерії, товарів для дітей і для тварин, продуктів харчування", - йдеться в дослідженні.

Аналізуючи спонтанне знання різних сайтів, у 2013 р. топ-3 лідерів, які асоціюються з покупками в Інтернеті, виглядає так: на першому місці - rozetka.ua (але її показник погіршився: цього року 47% опитаних назвали цей магазин без підказки порівняно з 56% минулого року), на другому місці також залишився aukro.ua з показником у 39% (за рік показник покращився на 5 п.п.), на третьому місці - slando.ua, який також поліпшив свої позиції в цьому році на 7 п.п. до 19%. Решта сайтів йдуть із великим відривом.

Згідно з дослідженням GfK Ukraine, онлайн-покупці стали більше користуватися інтернет-аукціонами, сайтами з оголошеннями і прайс-агрегаторами. Переважна більшість опитаних користувалися інтернет-аукціонами чи дошками оголошень. Сайтами для порівняння цін користувалися майже 80% онлайн-покупців. При цьому інтерес до "купонних" сайтів йде на спад: у 2013 р. ними користувалися 38% онлайн-покупців, тоді як у 2012 р. таких опитаних було 45%.

Більше українських інтернет-користувачів стали робити покупки в закордонних інтернет-магазинах: у 2012 р. таких було 18%, у ​​2013 р. - вже 26%. В основному вони купували там одяг, аксесуари та подарунки, побутову/комп'ютерну техніку та електроніку, взуття. Основні причини покупок за кордоном не змінилися: приваблива ціна, якісний/красивий товар, ексклюзивний товар, широкий асортимент товарів.