ua en ru

Український торговий флот може отримати дозвіл плавати річками Росії вже наприкінці жовтня

Підписання угоди про порядок та умови плавання суден внутрішніми водними шляхами між урядами України та Росії планується вже до кінця жовтня ц.р. Про це повідомив міністр транспорту та зв'язку України Костянтин Єфименко на нараді з керівниками портів в Одесі, передає прес-служба Мінтрансзв'язку.

«На рівні Міністерств двох країн відповідна домовленість вже досягнута. Відкриття внутрішніх водних шляхів Російської Федерації для суден з українським прапором є дуже важливим кроком для нас», - наголосив міністр.

Крім того, попередньо узгоджений проект міжурядової угоди про регулювання судноплавства в Азовському морі та Керченській протоці.

Результатом підписання документів стане можливість українських вантажних суден типу річка-море заходити у акваторію річок Дон та Волга через Азовське море. Пріоритетними вантажами стануть руда та щебінь. Планується розвивати також пасажирські перевезення.

Нагадаємо, на даний момент для суден під українським прапором діють суворі обмеження щодо входу до внутрішніх водних шляхів Російської Федерації.

«Ці домовленості слід розглядати як перший крок до повернення судноплавства на річках Дніпро, Десна та Прип'ять до портів Росії та Білорусії», - наголосив голова Держадміністрації морського і річкового транспорту Сергій Крижановський.

Проекти міжурядових угод узгоджувалися на засіданні змішаної українсько-російської комісії за участю представників Міністерства транспорту Росії та керівництва Держадміністрації річкового і морського транспорту України.

Крім зазначених угод були погоджені ще чотири документи, зокрема, щодо співпраці в морському пошуку та рятуванню в Чорному та Азовському морях, створення міждержавної системи моніторингу судноплавства за допомогою об'єднання автоматизованих ідентифікаційних систем у Чорноморському регіоні та розробки спільних правил судноплавства в Керченській протоці. Планується посилити взаємодію Регіональної служби управління рухом суден порту «Кавказ» (Росія) та Центром регулювання руху суден «Керч» (Україна).