Чергова партія українських товарів затримана на Київській митниці з причини використання вантажовласником контрафактних палет. Про це заявив юрист Європейської асоціації виробників піддонів (EPAL) Любомир Дроздовський.
За його словами, в рамках кампанії по легалізації ринку європіддонів, Асоціація налагодила тісну співпрацю з українською митницею.
"За зовнішніми ознаками піддони були новими, виготовленими не ліцензованим виробником з порушенням технічних вимог і якісних характеристик. Власник вантажу, не чекаючи приїзду інспекторів, визнав факт використання контрафактних піддонів, зобов'язався повернути вантаж на свій склад, перевантажити на оригінальні піддони «EPAL», а з контрафактних піддонів зняти EPAL-маркування. Після цього вантаж був розблокований. Завдання Асоціації не карати винних, а підштовхнути український ринок до переходу на оригінальні піддони, які є якісними і безпечними. З більшістю експортерів вдається знайти спільну мову. У разі ж відмови усунути маркування EPAL з контрафактних піддонів або перевантажити вантаж на оригінальні палети, вантажовласників чекає штраф - 17 000 грн та знищення контрафактних піддонів", - зазначив Дроздовський.
За словами юриста, днями на митному пункті "Чернівці" також була затримана велика партія європіддонів, що йде на експорт - близько 1000 одиниць. За результатами перевірки з'ясувалося, що сертифікованими є не більше 15% палет. Решта - контрафакт.
"Митники повідомили EPAL про затримання, після чого на місце виїхала експертна група "Бюро Верітас", яка підтвердила - більшість палет підроблені. За результатами перевірки був складений відповідний акт міжнародного зразка, який може бути використаний в суді щодо захисту прав бренду EPAL. В даному випадку вантажовласникові довелося спиляти маркування EPAL на всіх піддонах, після чого вантаж був відпущений. За межами України ті, хто буде використовувати ці піддони ризикує отримати аналогічні проблеми в ході будь-яких інших перевірок, оскільки такі піддони не сертифіковані. А на території Євросоюзу діють жорсткі штрафи за порушення правил перевезення вантажів", - зазначив Дроздовський.
Юрист акцентував увагу на тому, що затриманий вантаж простояв на українському кордоні сім днів. Для власників швидкопсувних товарів перспектива таких затримань обіцяє великі збитки.
"Європейська асоціація виробників піддонів проводить кампанію по легалізації ринку європіддонів, метою якої на даному етапі є роз'яснювальна робота. Ми хочемо донести українським вантажовласникам переваги ліцензійної співпраці з EPAL. Так український ринок європіддонів стане легальним і прозорим. Експортери не будуть витрачати час на юридичні тяжби за використання контрафакту, а вантажі не будуть простоювати цілими тижнями на митниці", - підкреслив юрист.
У EPAL стверджують, що перехід на сертифіковані піддони практично не впливає на вартість логістики, оскільки для виробника палет ліцензійні платежі складуть не більше 1% від собівартості виробництва піддону. За словами Любомира Дроздовського, в Україні вже близько десятка виробників отримали ліцензію EPAL.
"Вантажовласникам варто звернути увагу на те, де вони беруть піддони для перевезення своїх товарів. Мізерна економія на контрафакт сьогодні в подальшому буде виливатися в тривалі затримання безпосередньо під час транспортування вантажів українськими дорогами або вже на кордоні. Якщо вантажовласникові все ж вдасться вивезти товар з України, його можуть оштрафувати в будь-якій іншій країні Євросоюзу. Використання сертифікованих піддонів позбавляє від неприємностей і фінансових втрат, а також відкриває можливості перевезень товарів на інші ринки. Оскільки, сертифікація EPAL сьогодні починає діяти в країнах Близького Сходу та в Китаї", - сказав юрист.
Він також додав, що виробники і експортери, які і далі будуть порушувати права EPAL на торговий знак, будуть включатися в "чорний список" митниці - список експортерів контрафактної продукції.