Smart Maritime Group прогнозує істотний відтік судноремонтних замовлень з України через санкції
У зв'язку з накладенням Міністерством економіки та розвитку (МЕРТ) санкцій на українську дочку "Російського морського регістра судноплавства" (РМРС) - ПРАТ "Морський регістр судноплавства в Україні" Smart Maritime Group (SMG) прогнозує істотний відтік судноремонтних замовлень з України та скорочення виробничого персоналу в галузі. Про це на своїй сторінці в соцмережі Facebook написав генеральний директор компанії SMG Василь Федін.
Зокрема, він зазначив, що РМРС обслуговує близько 40% суден, приписаних в країнах чорноморського басейну. При цьому під класом РМРС ходять судна не тільки російських, але і українських, турецьких та інших судновласників, зазначає Федін.
Федін переконаний, що через введення санкцій українська суднобудівна галузь втратить значну частку доходів, оскільки суду під класом РМРС підуть на ремонт в Туреччину.
"Українська влада думає, що таким чином зашкодить Росії? Велике питання. У результаті: судна під класом РМРС підуть ремонтуватися і будуватися в Туреччину, де у Російського морського регістра судноплавства також є свій офіс, а українські верфі залишаться без роботи", - зазначив Федін.
Він навів оцінки експертів, згідно з яким обсяги виробництва по судноремонту в Україні знизяться вдвічі, що призведе до зниження надходжень до українського бюджету, зниженням зарплат і звільнень в галузі. При цьому збитки самої SMG Федін оцінив у 140 млн грн щорічно.
"Ні "одна рука Кремля" не нашкодила галузі більше, ніж рідний уряд, який своїми руками виштовхує нові контракти до наших конкурентів", - резюмував Федін.
Нагадаємо, 2 березня 2017 року Мінекономрозвитку застосувало щодо ПРАТ "Морський регістр судноплавства в Україні" санкції. Обмеження накладені на вимогу військової прокуратури Південного регіону вступили в силу 11 квітня.
Наглядовий орган просив ввести санкції у зв'язку з нібито сприяння незаконним заходам в порти тимчасово окупованої території Криму вантажних суден та проведення сертифікації кримських портів. Аналогічні санкції введені Мінекономрозвитку і стосовно засновника української компанії - Федеральної автономної установи "Російський морський регістр судноплавства".
ПРАТ "РС в Україні" у свою чергу заявило, що не має ніякого відношення до сертифікації портів півострова і наголошує, що відповідно до статуту компанії та Цивільним кодексом України, не несе відповідальності за дії засновника і не може відповідати за його зобов'язаннями, тим більше на території, непідконтрольній Україні.
Зазначимо, Smart Maritime Group — найбільша суднобудівна компанія України, яка об'єднує дві суднобудівні верфі: миколаївську і херсонську. Компанія входить до складу промислово-інвестиційної групи Смарт-Холдинг.
В 2016 році підприємства компанії заплатили в місцевий та державний бюджети 74 млн грн податків.
ПРАТ "РС в Україні" здійснює технічний нагляд при здійсненні ремонту суден, що перебувають у регістрі на українських верфях.