ua en ru

Українські виробники вантажних піввагонів перепрофілюються на більш складну продукцію

Українські виробники вантажних піввагонів перепрофілюються на більш складну продукцію у зв'язку зі зниженням попиту на них. Про це "Комерсант-Україна" повідомили учасники ринку.

"В останні три роки в СНД був зростаючий попит на піввагони, але зараз ринок перенаситився, і цей вид вагонів купують уже менше. Тому ми зробили ставку на хопери-зерновози, мінераловози, вагони для перевезення бітуму та інші спеціалізовані вагони, на які є хороший попит", - повідомив комерційний директор-керуючий компанією "Дніпровагонмаш" Андрій Дем'янов. У результаті загальна динаміка виробництва знизиться, так як виробництво, наприклад, вагонів для перевезення бітуму займає стільки ж часу, скільки випуск десяти піввагонів. Але і вартість спеціалізованих вагонів набагато вища, ніж піввагонів.

Водночас заступник головного технолога Стахановського вагонобудівного заводу (СВЗ) Антон Волков каже, що його підприємство робить ставку на хопери-цементовози, самоскиди, зерновози та думпкари. На підприємстві розраховують, що за рахунок цієї продукції зможуть відшкодувати виручку, яку отримували від продажу піввагонів.

Сконцентрував свої зусилля на спецвагонах і Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ). За підрахунками старшого аналітика ІГ "АРТ-Капітал" Олексія Андрейченка, за весь 2012 р. завод випустив 1,78 тис. хоперів, тоді як за I квартал 2013 р. - вже 1,61 тис. Для порівняння, СВЗ випустив 1,68 тис. хоперів в 2012 р., за I квартал цього року - 650. А "Дніпровагонмаш" випустив 915 хоперів в 2012 р., а в I кварталі цього року - 408.

"Крюківському заводу було простіше сконцентрувати свої сили на цих вагонах, так як вони вже давно їх виробляли, в той час як СВЗ або "Дніпровагонмаш" до минулого року в основному виробляли напіввагони", - відзначає експерт.

За словами глави російського агентства "Infoline-Аналітика" Михайла Бурмістрова, українські вагонобудівники в 2013 р. витіснили російські компанії практично з усіх сегментів ринку спеціалізованого рухомого складу. За його даними, в сегменті хоперів-зерновозів російські виробники в I кварталі 2013 р. не були представлені, в той час як КВБЗ, СВЗ і "Дніпровагонмаш" виробили понад 1,8 тис. Бурмістров оцінює обсяг попиту на хопери-зерновози в цьому році більше 5 тис., на хопери-мінераловози - 2 тис., а також прогнозує зростання попиту на думпкари. Втім, інтерес до цієї продукції може бути більшим. Наприклад, російські компанії "Технотранс" і "Содружество" минулого тижня оголосили про плани придбати 10 тис. зерновозів. За даними "РБК daily", замовлення будуть виконувати Стахановський і Брянський заводи.

Нагадаємо, вчора прес-служба КВБЗ повідомила, що в січні-квітня 2013 р. в порівнянні з відповідним періодом 2012 р., підприємство зменшило випуск вантажних вагонів на 30% або на 1 тис. 042 шт. - до 2 тис. 399 одиниць. Водночас завод збільшив випуск пасажирських вагонів майже в два рази - до 33 штук, проти 18, випущених у січні-квітні 2012 р.

Схожа ситуація і в компанії "Дніпровагонмаш", де виробництво вагонів знизилося на 70%, до 885 одиниць. Показників інших компаній ще немає, але, схоже, і вони опинилися в подібній ситуації - загальний обсяг виробництва цієї продукції в країні скоротився на 38,4%, до 10,4 тис.

Читайте також: КВЗС в січні-квітня 2013 р. зменшив випуск вантажних вагонів на 30% - до 2, 4 тис. одиниць