ua en ru

Українські виробники повинні приділяти більше уваги конкурентоспроможності своєї продукції, - експерт

Вітчизняні підприємства повинні приділяти більше уваги підвищенню конкурентоспроможності своєї продукції. Таку думку висловив директор департаменту стратегічного планування розвитку економіки Мінекономрозвитку Євген Олейников, передає ICTV.

«Україна з самого початку, коли вибирала свою незалежність, виходила з того, що вона хоче бути державою з розвиненою економікою і відкритим ринком, щоб наш громадянин міг вільно вибирати товари тієї якості, яку його влаштовує», - сказав Олейников, підкресливши, що вітчизняні товаровиробники повинні зосередитися на заходах, які дозволять їм конкурувати з іноземними колегами.

Олейников зазначив, що до вступу України у Світову організацію торгівлі (СОТ) вітчизняних виробників захищали високі ставки імпортних мит. Відповідно, після вступу країни до СОТ, українські виробники повинні конкурувати з імпортною продукцією. «Тут деякі наші товаровиробники програють, і не тому, що мають гірші умови для роботи, а тому, що не розуміють простого закону ведення бізнесу - ти можеш продати тільки те, що хтось хоче купити. Тобто, я можу виробляти взуття, але якщо вона вам не подобається, ви її не купите», - підкреслив Олейников.

Він зазначив, що українські виробники продовжують випускати не те, що буде продаватися, а те, що вони можуть виробляти. Підприємства не модернізуються, використовуються старі методи реалізації продукції, внаслідок чого втрачається конкурентоспроможність. «Саме для того щоб виправити ситуацію була прийнята Програма активізації економічного розвитку на 2013-2014 рр. Її основна мета - дати можливість виробнику, який здатний випускати нову продукцію, здатний змінюватися, здатний співпрацювати з споживачем, знайти дешеві довгі гроші під модернізацію або створення нового виробництва», - пояснив Олейников.

У той же час, за словами фахівця, в Україні в різних галузях економіки досить виробників, успішно конкурують з іноземними компаніями на внутрішньому і зовнішньому ринках. «Зараз виживати і працювати будуть ті, хто готовий працювати ефективно, а тому, хто не готовий, ймовірно, доведеться знайти інше заняття. Значить, бізнес не для нього», - резюмував Олейников.