Українські виробники авто пропонують ввести антидемпінгові мита на іномарки
Імпортні автомобілі можуть подорожчати ще більше, оскільки українські виробники, крім спеціальних ввізних мит, що почали діяти 13 квітня, пропонують ввести ще й антидемпінгові. Корпорація "Укравто", яку підтримують і інші виробники, готується подати заявку на проведення нового розслідування імпорту автомобілів, пише "Комерсант-Україна".
Корпорація "Укравто" (виробляє Lanos, Sens, Forza і Vida) готує пакет документів для подання заявки в Мінекономіки на проведення розслідування щодо імпорту автомобілів, розповів глава юридичного департаменту корпорації Денис Домбровський під час круглого столу в четвер увечері. "Ми домоглися введення спецмита на імпортні автомобілі. Це тільки перший крок, він не може бути єдиним механізмом захисту виробників", - зазначив пан Домбровський. Українські виробники розраховують на введення додаткових мит проти імпортерів.
У 2013 році автовиробники домоглися захисту внутрішнього ринку. У цю суботу почали діяти спецмита на імпорт легкових автомобілів з робочим об'ємом двигуна 1-1,5 л і 1,5-2,2 л у розмірі 6,46-12,95%. За оцінками Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), це загрожує підвищенням вартості імпортних автомобілів для кінцевого споживача на 7,8% і 15,6% відповідно.
Нове розслідування може бути антидемпінговим або антісубсідіонним, уточнив Денис Домбровський, і буде направлено проти компаній, що постачають автомобілі на український ринок за цінами нижче відпускних або отримують дотації від урядів своїх країн. "Приміром, відпускна ціна Geely CK в Китаї в перерахунку на гривні становить 65 тис. А в Україні вони продаються по 59 тис. грн", - зазначає Домбровський. За його словами, на підготовку документів може піти до півроку.
До розслідування готові підключитися і інші автовиробники. Президент корпорації "Богдан" (виробляє Hyundai, Bogdan) Олег Свинарчук говорить, що його компанія буде підтримувати будь-які подібні ініціативи. "У звітах багатьох великих світових автовиробників вказано отримання кредитів під 0%, що можна розцінювати як субсидії. Український автопром не має таких умов і, відповідно, не може розвиватися темпами імпортерів. Це ставить нас у нерівні умови", - вважає менеджер.
Імпортери вважають претензії виробників надуманими. "Виробники суперечать самі собі, - вважає гендиректор ВААІД Олег Назаренко. - Спочатку вони говорили, що імпортери багато заробляють, продаючи автомобілі в Україні дорожче, ніж на сусідніх ринках. Тепер - що імпортери демпінгують. І те й інше ще потрібно довести". На його думку, потенційно під удар могла б потрапити російська продукція. "Росія фактично дотувала АвтоВАЗ, реалізувавши програму утилізації старих автомобілів. Однак тоді РФ ще не була членом СОТ", - нагадує Олег Назаренко. На його думку, введення чергових мит може негативно позначитися на інвестиційному кліматі країни і бути сприйнято як порушення норм СОТ.
Читайте також: В Україні з сьогоднішнього дня вводяться спецмита на імпорт нових автомобілів.