Незважаючи на кризу, застарілі інфраструктуру та обладнання, а також бойові дії, українські морські порти приносять прибуток. Про це йдеться в статті українських ЗМІ на основі аналізу фінансових показників чотирьох найбільших портів України.
Всі чотири порти показали позитивний результат за 2014-2015 рр. При цьому у публікації наголошується, що проблем у них вистачає: значна частина обладнання портів (крани, навантажувачі, автотранспорт, маневрові локомотиви і т. д.) 60-80-х років випуску застаріли фізично і морально. Незважаючи на це, фінансові показники портів ростуть.
За даними видання, розмір рентабельності EBITDA Одеського морпорту збільшився за два роки з 68,6 до 86,3%, а чистий прибуток зріс з 147 до 397 млн грн. Це пов'язано з зростанням вантажоперевалки на 4% – до 25,5 млн т.
Розмір рентабельності EBITDA Маріупольського порту збільшився з 56,9 до 68,5%, а чистий прибуток зріс в 1,6 рази – з 332 до 516 млн грн. "Основне зростання відбулося завдяки оптимізації витрат, диверсифікації вантажопотоків замість втрачених та залучення інвестицій в подальший розвиток. В цілому ж, незважаючи на АТО і падіння вантажопотоків, фінансова ситуація в порту залишається стабільною, і підприємство продовжує приносити прибуток", – відзначає автор статті, при цьому звертає увагу на збільшення інфраструктурних витрат – порт допомагав владі відновлювати об'єкти, зруйновані в ході військових дій.
Розмір рентабельності EBITDA порту "Південний" збільшився з 46,2 до 51,2%, а чистий прибуток підприємства зріс з 384 до 773 млн грн. "Цікаво, що в порту зріс як експорт (на 3% – до 38,2 млн т), так і імпорт (на 20% – до 4,9 млн т)", – зазначає видання.
Рентабельність EBITDA Іллічівського (Чорноморського) порту збільшилася з 34,1 до 42,0%, а чистий прибуток цього підприємства зріс з 117 до 526 млн грн. "Перевагою порту є його лідерські позиції в обробці високомаржинальних контейнерних вантажів. Крім того, порт отримав новий несподіваний вантажопотік – імпортне вугілля (антрацит)", – резюмує автор матеріалу.