Українські покупці при придбанні товарів через Інтернет віддають перевагу розрахунку готівкою, - GfK
В Україні половина онлайн-покупців розрахувалися за свою останню покупку готівкою при отриманні товару. Лише 15% онлайн-покупців сказали, що оплачували шляхом поповнення банківської карти продавця, 12% - карткою на сайті магазина, менше 10% - по рахунку-фактурі у відділенні банку (або через інтернет-банкінг) або накладеним платежем. Такі данні містяться у дослідженні онлайн-торгівлі України, яке провела компанія GfK Ukraine.
"Українські інтернет-користувачі найчастіше купують в онлайн-магазинах електроніку та побутову техніку: 64% тих, хто робив покупки через Інтернет, купували за останні 12 місяців саме ці товари. При цьому вони найбільш активно купують в Інтернеті цифрові пристрої, аксесуари та малу побутову техніку, тоді як порівняно менш інтенсивно - велику побутову техніку, аудіо-відео техніку", - також йдеться у дослідженні.
Одяг - на другому місті по популярності серед онлайн-покупок (42% онлайн-покупців купували цей товар). Третє місце поділяють такі категорії товарів як книги та диски, косметика та парфумерія, товари для дітей. Приблизно чверть онлайн-покупців купували ці товари в онлайн-магазинах за останні 12 місяців.
Окрім Інтернет-магазинів, онлайн-покупці активно використовують інтернет-аукціони та сайти порівняння цін: 88% та 85% онлайн-покупців відповідно користувались цими ресурсами за останні 12 місяців.
Навіть ті, хто вже робили покупки в інтернеті, зазначили, що не готові купувати деякі категорії товарів онлайн. Причини такої поведінки різнилися в залежності від категорії товару. Наприклад, респонденти не хочуть купувати через Інтернет продукти харчування, тому що не впевнені в якості та свіжості і більш довіряють звичайним магазинам. Бар'єром для покупки взуття є необхідність його примірити, а для косметики і парфумерії - бажання "спробувати" товар та оцінити його особисто.
Читайте також: "Укрпошта" ввела нові типи платежів, які спрощують використання російських інтернет-магазинів
Опитування проводилося у вересні 2012 р. за допомогою онлайн-панелі GfK Ukraine. Було проведено 878 інтерв'ю з інтернет-користувачами, включаючи 542 інтерв'ю з тими, хто здійснював покупки в Інтернеті за останні 12 місяців, та 336 інтерв'ю з тими, хто не здійснював покупки в Інтернеті. Вибірка квотована за статтю, віком, регіоном, розміром населеного пункту, частоті користування Інтернетом.