ua en ru

Українські та російські металурги планують у квітні підвищити ціни на прокат, - учасники ринку

Українські та російські металурги планують у квітні підвищити ціни на прокат, пояснюючи це зростанням витрат і поліпшенням кон'юнктури на світових ринках, пише "Комерсант-Україна".

Практично всі меткомбінати СНД підняли ціни на квітневу металопродукцію - про це свідчать дані Metal Bulletin. В "Метал Експерт" з посиланням на трейдерів повідомляють, що "Метінвест" підвищив вартість гарячекатаних рулонів на 5-15 дол./т, до 605 дол./т (умови FOB порт Маріуполь). Російський Магнітогорський меткомбінат вчора оголосив про підвищення цін на гарячекатаний прокат на 2%, на холоднокатаний і оцинкований - на 3% "у зв'язку з поліпшенням ситуації на світових ринках металопрокату і зростанням попиту на внутрішньому ринку", а також "з метою компенсації збільшення собівартості".

Ціни підвищують і зарубіжні компанії. На квітень азіатські металурги запланували ще більш значний підйом котирувань. Зокрема, корейські Posco і Hyundai Steel почали виставляти пропозиції гарячекатаних рулонів за цінами, що доходить до 720-730 дол./т FOB. Японські виробники вказали в якості бажаної ціни на II квартал 750 дол./т FOB.

Джерело видання в одній з компаній говорить, що підтримку цінам забезпечило сезонне зростання попиту, який трохи запізнився через лютневі морози. "Трейдери поповнюють запаси, які скорочувалися з квітня 2011 року через падіння цін на сталеву продукцію на глобальних ринках", - підтверджує топ-менеджер іншої компанії. Але ціни будуть рости всього пару місяців, вважають металурги, а потім їх зростання зупиниться, або вони знизяться в залежності від попиту в ЄС і Китаї.

Зазвичай саме навесні зростання цін на сталь призводить до бурхливих суперечок металургів і споживачів їх продукції. В "Трансмашхолдингу" (володіє "Луганськтепловозом") говорять, що в разі підвищення цін будуть обговорювати зі споживачами питання індексації вартості своєї продукції. Представники Крюківського і Стаханівського вагонобудівних заводів вчора розповіли виданню, що вже отримали повідомлення про можливе зростання цін на металопрокат як від українських, так і від російських сталевиробників, але не стали коментувати можливі наслідки цього рішення. За словами старшого аналітика ІГ "АРТ-Капітал" Олексія Андрейченко, зростання цін на металопродукцію в 2-3% хоча і є неприємною новиною для споживачів, але все ж не критичне. "Зазвичай підвищення цін на металопрокат перекладається на кінцевих споживачів", - говорить він. Хоча зараз через девальвацію рубля вагони російських заводів стали більш конкурентноздатні, тому українські вагонобудівники змушені знижувати ціни, нагадує Андрейченко. З серпня 2011 року вартість українських вантажних піввагонів впала на 5-6%.

Топ-менеджер одного з великих клієнтів металургійних заводів упевнений, що об'єктивних причин для зростання цін на метал немає. На ринку зараз надлишок пропозиції через те, що Іран, традиційно закуповує близько 15% російського експортного стали, з початку року істотно скоротив закупівлі, і весь незатребуваний метал повернувся на внутрішній ринок. Зростання цін на сировину теж немає, додає Борис Красножонов з "Ренесанс Капіталу". Так, вугілля з II кварталу 2011 року подешевшало на 29%, до 235 дол за тонну, на II квартал контракти підписуються по 210 дол. За деякими прогнозами, до кінця року сировина коштуватиме 190 дол. Залізна руда з II кварталу 2011 року подешевшала більш ніж на 20% і коштує менше 140 дол. за тонну.

У металургів немає іншого виходу, крім підвищення цін, вважає глава відділу промислового аудиту "МЕФ-Аудит" Олександр Побідаш. Китай, на частку якого припадає майже половина світового споживання сталі, штучно уповільнює зростання ВВП з 8% до 7,5%, очікується зниження зростання споживання металу з 9% до 4%. Паралельно триває падіння попиту в Європі (за різними прогнозами, ще на 2-14%). Причому все це відбувається на тлі зростання тарифів на газ та електроенергію, а також зміцнення рубля.

Зазначимо, раніше повідомлялося, що споживання металопрокату на внутрішньому ринку України в 2011 р. зросло на 30% - до 9,2 млн т.