Українські автовиробники можуть скоротити продажі в Росії після введення утилізаційного збору
Українських автовиробників тіснять на їх найбільшому експортному ринку - в Росії. Держдума ввела утилізаційний збір, який будуть платити автоімпортери, передає видання "Комерсант-Україна".
З 1 серпня в Росії буде введений утилізаційний збір з імпортованих у країну автомобілів. Відповідний законопроект з поправками до федерального закону "Про відходи виробництва і споживання" і ст. 51 бюджетного кодексу РФ був ухвалений в середу на вечірньому засіданні держдуми. Місцеві виробники при цьому від сплати збору звільняються.
Почесний президент корпорації "Укравто" Таріел Васадзе визнає, що введення утилізаційного збору створює перешкоди для українських виробників. "РФ вступила до СОТ і змушена знижувати мита на ввезення імпортних товарів. Це свого роду компенсаційний механізм. Проте дані дії російської влади, коли автопром знаходиться під тиском імпорту і потребує радикальних захисні заходи з боку уряду, повинні послужити Україні прикладом", - говорить він. Прес- секретар корпорації "Богдан" Сергій Красуля зазначив, що його компанія ще аналізує наслідки законопроекту.
Розмір збору зараз розробляється і буде введений урядом РФ. Але за розрахунками Мінпромторгу і Мінекономрозвитку, для нових легкових машин збір, що стягується федеральною митною службою, складе 20-45 тис. руб. (від 609 до 1,37 тис. дол.) залежно від об'єму двигуна, для вантажівок - 150-400 тис. руб. (4,5-12,1 тис. дол.) залежно від тоннажу.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у Росії розробляється програма утилізації вагонів, для фінансування якої може бути введений спеціальний збір з імпортерів цієї продукції.