Українська влада ігнорує рекомендації Венеціанської комісії, - Медведчук
Тримісячний термін, відведений експертами Венеціанської комісії Києву на внесення змін до Закону "Про очищення влади", закінчився ще в середині березня, однак українські реформатори не поспішають переписувати закон про люстрацію. Про це у своєму блозі на сайті громадського руху "Український вибір" пише лідер руху Віктор Медведчук.
Він нагадав, що підготовлений проект закону "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України з питань очищення влади" був зареєстрований в Раді тільки 21 квітня, ще три альтернативних законопроекти подали на початку травня.
"Навіть побіжний аналіз змін дозволяє зробити висновок: приводити у відповідність з Конституцією України і європейськими стандартами закон "Про очищення влади" реформатори не мали наміру. Більше того, вони абсолютно хибно витлумачили рекомендацію Венеціанської комісії про необхідність удосконалити цей закон", - зазначив політик.
На думку Медведчука, зміни в закон "Про очищення влади" писалися лише з однією метою - мати можливість напередодні місцевих виборів протягнути потрібні поправки до закону.
"Автори законопроекту залишили без уваги рекомендації європейських експертів. Зокрема, вони проігнорували рекомендації відмовитися від люстрації списком і скоротити перелік посад, які підлягають люстрації. Навпаки, автори пропонують доповнити статтю 2 пунктом 12", - підкреслює він.
Медведчук зазначає також юридичну безграмотність авторів законопроекту: так, кандидат у депутати - це не посада. Цікавий факт: кричущу безграмотність в цьому питанні проявили не тільки група народних депутатів на чолі з Єгором Соболєвим та робоча група Мін'юсту, але і автори альтернативних законопроектів. Напрацювання Дерев'янко-Суслової (законопроект № 2695-1), Лінько (№ 2695-2), Левченко (№ 2695-3) не тільки не блищать оригінальністю, вони ледь не слово в слово повторюють одіозну норму про люстрацію кандидатів у народні депутати України, у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласні, районні, міські, районні в містах, сільські, селищні ради, на посаду Президента України, на посади сільських, селищних, міських голів.
"Складається враження, що всі ці законопроекти писалися з однією метою - не миттям, так катанням, але проштовхнути таку потрібну для влади поправку до Закону "Про очищення влади", щоб не допустити до запланованих на осінь місцевих виборів політичних опонентів, забезпечивши представництво в органах влади та місцевого самоврядування виключно висуванців так званої перезавантаженної команди", - резюмував він.