В Україні запрацювала автоматична фіксація перевантажених фур: виявлені перші порушники
В Україні з 1 жовтня запрацювала автоматична фіксація перевантажених фур. Система вже виявила перших порушників.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на пресслужбу Мінінфраструктури.
"Сьогодні, 1 жовтня, розпочала роботу автоматична фіксація порушення габаритно-вагового контролю (ГВК) за допомогою майданчиків зважування-в-русі (WiM)", - йдеться в повідомленні.
У відомстві зазначили, що перший автоматичний штраф за перевантаження виявився максимальним. Вантажівка рухалася з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі.
"Зараз система збирає дані про рух автомобілів більш ніж на 50 майданчиках по всій країні, тому сховатися не вийде", - попередили в Міністерстві.
Серед інших нововведень у Мінінфраструктури виділили:
- встановлення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів державної служби безпеки на транспорті;
- впровадження відповідальності за відмову або ухилення від проходження ГВК;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.
Які штрафи загрожують порушникам ГВК
Нагадаємо, в кінці червня Верховна рада прийняла закон про збільшення штрафів за відмову від ГВК. Документ передбачає штраф у розмірі 51 тисячі гривень.
Також, згідно із законом, порушення правил проїзду великогабаритних і великовагових автомобілів по дорогах загального користування тягне за собою штраф у розмірі:
- 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 гривень) - у разі перевищення габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно;
- тисячі таких мінімумів (17 тисяч гривень) - у разі перевищення габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%;
- 2 тисяч мінімумів (34 тисячі гривень) - у разі перевищення габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30%;
- 3 тисяч мінімумів (51 тисяча гривень) - у разі перевищення габаритно-вагових норм понад 30%.
Підставою для звільнення від такої відповідальності є наявність дозволу на проїзд дорогами транспорту, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Відзначимо, тільки в 2021 році за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво"в Україні буде оновлено 6,5 тис. км доріг.