27 лютого 2018 року Верховна Рада відправила на доопрацювання обидва законопроекти про водний транспорт
Обидва законопроекти про водний транспорт, які нині обговорюють в парламенті, лобіюють приватні інтереси і небезпечні тим, що створять монополію у сфері річкових перевезень. Про це у своєму блозі на "Економічній правді" заявив народний депутат України (фракція "Об’єднання Самопоміч") Роман Семенуха.
На його думку, урядовий законопроект №2475а створить державну монополію у вигляді Адміністрації внутрішніх водних шляхів, а альтернативний законопроект №2475а-4 (колишній №2475а-3), ініційований народним депутатом Андрієм Вадатурським – загрожує утворенням приватної монополії у вигляді "господарювання на річках однієї з українських аграрних компаній".
Вирішенням небезпечної ситуації повинен стати новий законопроект, який забезпечить виконання п’яти умов: допустить в українські акваторії іноземні судна, спрямує отримані державою кошти не на рахунки державного підприємства-монополіста, а до місцевих бюджетів, спростить систему державної реєстрації суден та процес отримання дозволу, а також задля зменшення корупційних ризиків - скоротить кількість контролюючих органів.
"Якщо об'єднати ці головні позитивні принципи, вилучити особисті інтереси певних представників бізнесу та чиновників, які намагаються утворити в галузі нову "годівницю", запуск річки принесе вигоду і бізнесу, і державі, і всім українцям", – заявив Роман Семенуха.
Нагадаємо, 27 лютого 2018 року Верховна Рада відправила на доопрацювання обидва законопроекти про водний транспорт. Урядовий законопроект отримав 216 голосів, а альтернативний законопроект Вадатурського – лише 159 голосів. Тоді ж експерти зазначали, що така ситуація найбільше вигідна миколаївській компанії-зернотрейдеру "Нібулон", якою керує сім’я Вадатурських, і яка сьогодні має фактично монопольне положення в каботажних перевезеннях.
Як зазначав "Цензор", за намірами "Нібулона" провалити законопроект №2475а (шляхом неголосування за урядовий проект та просування власного законопроекту) може стояти страх перед фінансовим крахом. "Річковий флот "Нібулона" може не витримати здорової конкуренції і низьких цін на перевезення. Якщо "Нібулон" стане менш конкурентоспроможним, він ризикує не розплатитися за кредитами, які активно залучав раніше, у першу чергу – від Європейського банку реконструкції і розвитку. Інвестиції не мають очікуваного позитивного ефекту. Для прикладу, у 2014 році виручка агрохолдингу складала 1,16 млрд доларів, але звітний період "Нібулон" закінчив зі збитками в розмірі 243,7 млн доларів. У свою чергу, в 2015 році виручка зменшилася до 540 млн доларів, а збитки склали 92 млн доларів" - зазначало видання.
"Є такий народний депутат Андрій Вадатурський. Який на словах за розвиток річок, вільну конкуренцію, а на ділі – робить все можливе, щоб жодний закон не був прийнятий уже два роки поспіль. І цим гальмує десятки, якщо не сотні мільйонів доларів іноземних і вітчизняних інвестицій в річну галузь, створення нових робочих місць, будівництво барж і річкової інфраструктури, переведення транспортування вантажів з автошляхів на річку", - заявляв раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян.