В Україні з 1 липня 2015 р. набувають чинності зміни до Угоди про міжнародне вантажне сполучення (УМВС) і Службові інструкції (СІ) до УМВС. Про це повідомили у прес-службі "Укрзалізниці".
"Запропоновані поправки дозволять здійснювати міжнародні перевезення в межах однієї держави за участю декількох перевізників або одному перевізнику по інфраструктурі декількох держав, тобто забезпечують транскордонність перевезень", - йдеться в повідомленні.
Змінами включено нові правові суб'єкти-перевізники (наступний, договірний), керуючі інфраструктурою, власники вагонів. Також розширено взаємодію системи УМВС із системою залізничного права ЦІМ.
Як зазначили в УЗ, в новій редакції УМВС визначена роль інфраструктури та керуючого нею суб'єкта як агента перевізника, що дає можливість перевізникові (за необхідності) укладати договір на використання інфраструктури, при цьому відправнику і одержувачу не потрібно вибудовувати правові відносини з керуючим інфраструктурою.
Крім того, зміни міжнародного транспортного права УМВС і СІ до УМВС дозволили спростити умови перевезень вантажів у залізнично-поромному сполученні - раніше необхідно було створювати окремий пакет нормативно-правових актів, включаючи підписання міжурядових угод.
Рішення про введення в дію комплексних змін і додатків до УМВС і СІ до УМВС було прийнято 6 червня 2014 р. на позачерговій комісії Організації співробітництва залізниць (ОСЗ) із транспортного права. При їх розробці враховані результати реформування систем залізничного транспорту у країнах, які застосовують дане транспортне право, зміни структури і компетенції органів держуправління залізничним транспортом та ін.
Нагадаємо, раніше у квітні стало відомо, що Державна фінансова інспекція (ДФІ) під час перевірки діяльності ДП "Укрзалізниця" з 1 січня 2014 р. по 30 вересня 2014 р. виявила порушення на суму майже 300 млн грн. Незабаром екс-глава ДП "Укрзалізниці" Борис Остапюк звинуватив Держфінінспекцію у здирництві.