Україна щорічно втрачає 1 млрд доларів на перегоні Комиш-Зоря-Волноваха, - експерти
Обмеження пропускної спроможності залізничного перегону Комиш-Зоря – Волноваха призводить до перебоїв постачання сировини на маріупольські металургійні комбінати імені Ілліча та "Азовсталь", які змушені скорочувати виробництво, а Україна при цьому втрачає мінімум 1 млрд доларів валютної виручки на рік. Про це повідомили генеральні директора ММК імені Ілліча та "Азовсталі" Юрій Зінченко та Енвер Цкітішвілі в ході виїзного засідання в Маріуполі Комітету Верховної Ради з питань транспорту.
За словами Зінченка, через гостру нестачу сировини на маріупольських меткомбінатах чотири з восьми доменних печей переведені на тихий хід. Існуюча пропускна здатність перегону Комиш-Зоря – Волноваха не дозволяє забезпечити повне завантаження доменного виробництва коксом і залізорудною сировиною.
"Якщо тільки у мене буде працювати чотири доменні печі, а у нас сьогодні є замовлення, то це додатково дасть 1,5 млн тонн чавуну. Тільки по одному заводу. Це все піде на продаж, тому що сьогодні ми чавун продаємо в Америку. Це означає, що підуть податки до бюджету України. Отримаємо мінімум півмільярда доларів додатково валютних надходжень", – сказав Зінченко.
Генеральний директор комбінату "Азовсталь" Енвер Цкітішвілі зазначив, що після розширення пропускної здатності перегону комбінат зможе збільшити виробництво чавуну також на 1,5 млн тонн, відповідно зростуть і податкові відрахування в український бюджет.
За словами керівників підприємств, щоб розширити пропускну здатність залізничного вузла з сьогоднішніх 13 до 30 складів на добу, «Укрзалізниці» необхідно 200-250 млн гривень.
"Інвестиційний бюджет "Укрзалізниці" на 2016 рік – 11 мільярдів. Я думаю, що 250 мільйонів можна знайти, щоб вузол розширити", - вважає Зінченко.
Підвищення з 1 лютого 2015 залізничних тарифів на вантажні перевезення на 30% принесло "Укрзалізниці" від 8 до 10 млрд гривень додаткового прибутку. За словами нардепа Володимира Гусака, транспортний комітет ВР очікує, що виручені кошти будуть спрямовані на модернізацію інфраструктури та рухомого складу.
"Нам говорили, ці кошти підуть на інвестиції. І буде вирішена проблема Комиш-Зорі. Пройшов рік, УЗ за рахунок цього підвищення отримала 8 млрд гривень, але проблема не вирішена. Я хочу всім пояснити, вантажні перевезення – вони суперрентабельны. За їх рахунок дотуються пасажирські перевезення. Я вже рік не можу добитися від залізниці пояснення, куди пішли ті 8 млрд гривень? Вирішення цієї проблеми дасть Україні 1,5 млн тонн металопродукції. Це в першу чергу економічне зростання", - сказав народний депутат.
Генеральний директор "Метінвест-Шиппінг" Ірина Лямцева додала, що для доставки сировини комбінати змушені використовувати каботажні перевезення, що здорожує вартість виробництва чавуну.
"При сьогоднішній завантаженні перегону та каботажних перевезеннях наші меткомбінати завантажені лише на 80%. За два роки війни меткомбінати ні одну добу не пропрацювали з повним завантаженням. В результаті ми втрачаємо 1,5 млн тонн сталі на рік, у вантажоперевезеннях – близько 6 млн тонн сировини і готової продукції. Множачи на середню вартість оплати залізничного тарифу, порядку 30-35 млн доларів або одного мільярда гривень на рік втратила Група Метінвест", - підкреслила вона.
Нагадаємо, Група Метінвест виділила понад 50 млн гривень на ремонт резервного і відновлення основного мосту через р. Кальчик, а також на ремонт рухомого складу "Укрзалізниці".