Участь України в транспортному проекті "Західна Європа - Західний Китай" обійдеться приблизно в 3 млрд дол. Таку думку висловив журналістам заступник генерального директора фінансово-промислової групи "Альтком" Михайло Ковальов, коментуючи підсумки переговорів президентів України і Казахстану Віктора Януковича і Нурсултана Назарбаєва в Києві 14-15 вересня.
За його словами, саме в таку суму оцінюється реконструкція українських доріг в міжнародному транспортному коридорі (МТК) "Європа-Азія" від кордону з Росією в Луганській обл. (Ізваріно) до кордону з Польщею в Львівській обл. (Краковець).
"З 1,5 тис. км. цього маршруту тільки третина відповідає вимогам доріг першої категорії, та і то з натяжкою", - сказав фахівець. За його словами, велику роботу необхідно провести з прив'язки двох маршрутів. "Річ у тому, що коридор "Західна Європа - Західний Китай" не передбачає вихід на Україну, а йде через Казань на Москву. Для інтеграції з українським МТК "Європа-Азія" необхідно робити відгалуження на Волгоград, що вимагає узгодження з учасниками проекту", - відзначив експерт.
М.Ковальов також відзначив, що в Україні слабо розвинені механізми державно-приватного партнерства, без яких реалізувати таку крупну програму неможливо. Він нагадав, що в Казахстані велика частина магістралі "Західна Європа - Західний Китай" фінансується за рахунок кредитів або на умовах концесії. "В Україні була одна спроба побудувати за кошти концесіонерів дорогу Львів-Краковець вартістю 1,6 млрд грн, яка виявилася невдалою", - нагадав він. На думку топ-менеджера "Альткома", слабо йде робота з міжнародними фінансовими організаціями. "Світовий банк виділив Казахстану кредит на 2,1 млрд дол. на реконструкцію дороги з Китаю до Європи, "Укравтодору" поки вдалося залучити кредит у цього банку тільки на 400 млн дол. на будівництво автодороги Бориспіль-Лубни", - відзначив М.Ковальов.
Експерт також додав, що альтернативним варіантом проекту "Західна Європа - Західний Китай" для України може стати розвиток коридору Е-40, який сполучає країни Європи і Китай і проходить через Україну (Львів-Луганськ) і Росію (Волгоград-Астрахань). Крім того, Київ міг би ініціювати додання міжнародного статусу проекту будівництва транспортного переходу через Керченську протоку.
На цьому тижні в Сімферополі відбулося засідання українсько-російської робочої групи з виробленню механізму реалізації проекту. Вирішено підготувати відповідний меморандум між Міністерством транспорту і зв'язку України і Міністерством транспорту Росії і обговорити його на наступному засіданні групи 4 жовтня в Києві.
Міжнародний транспортний коридор "Західна Європа - Західний Китай" має протяжність близько 8,5 тис. км. З них 2,2 тис. км проходить по території Російської Федерації, 2,8 тис. км - Казахстану, 3,4 тис. км. - Китаю. Роботи на казахстанській території завершаться в 2012 р. Новий маршрут дозволить скоротити доставку вантажів з Китаю до Європи в 3,5 рази. Прогнозується, що об'єми автомобільних перевезень по новому маршруту зростуть до 2020 р. у 2,5 разу - до 33 млн. т в рік. Президент Казахстану в ході візиту до Києва запросив Україну приєднатися до проекту "Західна Європа - Західний Китай".