Найбільші оператори ринку нафтопродуктів мають намір підвищити ціни на бензин до 10-10,2 грн за літр, пояснюючи таку необхідність зростанням цін на нафту та збільшенням ставок акцизного збору на нафтопродукти, передає «Комерсант-Україна».
На думку ряду експертів, найбільш різко подорожчають нафтопродукти в імпортерів, які вже продають бензин на 20% дорожче рекомендованого Кабміном рівня.
У прес-службі концерну "Галнафтогаз" (308 АЗС під маркою "Окко") заявили, що в разі збереження поточного рівня цін на нафтопродукти і нафту в світі середня роздрібна ціна найпопулярнішої марки бензину Аі-95 протягом березня досягне 10 грн за літр . У компанії повідомили, що в даний час виправдана середня ціна Аі-95 у роздробі повинна становити вже близько 10,2 грн за літр, дизельного палива - 9,5 грн за літр.
У "Галнафтогазі" висловили подив діями секретаріату експертно-аналітичної групи (ЕАГ) з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів, який відмовився підвищувати рекомендовану для нафтотрейдерів ціну палива. "Протягом січня-лютого група взагалі не враховувала у своїх розрахунках нові ставки акцизів на бензин, які з 1 січня збільшилися майже на 40%", - заявили в компанії.
Про плани підвищити ціни заявили також у компаніях "Континіум" (377 АЗС під маркою WOG) і "Лукойл-Україна" (284 АЗС).
"Преміум-бензин на заправках "Лукойлу" вже продається по 10,2 грн за літр. Якщо зростання цін на нафту продовжиться, то до кінця березня вже звичайний Аі-95 на всіх АЗС буде продаватися за такою ціною", - відзначили в прес-службі ВАТ "Лукойл" (Москва).
Головною причиною подорожчання палива стало збільшення цін на нафту і нафтопродукти в світі, вважає експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. За його словами, найбільш значно паливо подорожчає на АЗС, що продають імпортні нафтопродукти. "Сьогодні літр преміум-бензину Аі-95 на заправках "Окко" коштує 10 грн за літр, КЛО та "Лукойл" - 10,2 грн за літр, а на АЗС Shell - 10,79 грн за літр. Тоді як на АЗС, що торгують українськими нафтопродуктами, паливо коштує 9,3-9,5 грн за літр. У березні, за його словами, різниця в ціні імпортного та українського пального збільшиться. Це пов'язано з тим, що у світі ціни на готові нафтопродукти зростають швидшими темпами, ніж на нафту", - зазначив аналітик.
За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, до цих пір у затвердженій ЕАГ формулою "з невідомих причин" не враховується акцизний збір, що зріс на 40%.
"Тому нафтотрейдери, по суті, не підвищували ціни на паливо у відповідності зі збільшенням акцизу, штучно стримуючи зростання, у тому числі собі в збиток, під загрозою штрафу з боку Антимонопольного комітету. У березні нафтовики вирішили підвищити ціну на величину зрослого акцизу. Це наклалося на подорожчання нафтопродуктів у світі, і ціни різко пішли вгору", - зазначають у прес-службі ВАТ" Галичина "(Дрогобицький НПЗ).