Розмір утилізаційного збору, який планується ввести в якості компенсації в бюджет за різке зниження ввізних мит на старі іномарки після вступу Росії до Світової організації торгівлі (СОТ), не дозволить уживаним автомобілям знову в великій кількості надходити на єдину митну територію (Росія, Білорусія, Казахстан ). Про це повідомив журналістам перший віце-прем'єр РФ Ігор Шувалов.
"Якщо говорити про економічну складову такого збору, то це такий розмір, який не дозволить старим автомобілям знову у великій кількості поступити на єдину митну територію", - сказав Шувалов. Він додав, що Мінпромторг підготував поправки до законодавства з даного питання.
Також Шувалов відзначив, що зі старими автомобілями було багато складних ситуацій, особливо на Далекому Сході, після того, як почала розгортатися фінансова криза і було введено підвищене мито на ввезення автомобілів. "Ми тепер вже вступаємо до СОТ. Мита будуть знижені. Ми повинні зробити все, щоб мотлох не заполонив ринки Росії, Білорусії і Казахстану", - сказав він.
Нагадаємо, 4 квітня 2012 р. на нараді з розвитку автомобільної промисловості в Тольятті прем'єр-міністр РФ Володимир Путін не виключив введення в Росії збору з автовиробників на утилізацію автомобільної техніки. Коментуючи відповідну пропозицію, висловлену представником екологічного руху Greenpeace, він сказав: "Пропозиція цілком цивілізована, у багатьох країнах такі утилізаційні збори є, не бачу ніяких перешкод, щоб ввести його в РФ. Він повинен поширюватися і на імпортних виробників, а що стосується наших компаній, ми подивимося, як сформулювати заходи їх підтримки в цьому напрямі".
На думку Путіна, справлянням таких зборів з імпортних виробників може займатися Федеральна митна служба Росії. "Що стосується вітчизняних виробників, прошу розглянути можливість надання гарантій по утилізації техніки", - сказав прем'єр. Він доручив Міністерству промисловості і торгівлі РФ, Міністерству економічного розвитку РФ та Міністерству фінансів РФ опрацювати можливість введення в Росії таких зборів.