Три найбільших групи українських телеканалів посилили вимоги до рекламодавців
Три найбільших групи телеканалів - StarLightMedia, "Інтер" і "Медіа Група Україна" спільно висунули жорсткі вимоги до рекламодавців, пише "Комерсант-Україна".
Повідомляється, що в минулий четвер рекламні агентства отримали попередні умови розміщення реклами (копія є в розпорядженні видання) на каналах альянсу найбільших ТБ-груп (StarLightMedia, "Інтер" і "Медіа Група Україна", разом займають більше 60% ринку). У документі альянс запропонував рекламодавцям заздалегідь розподілити річний рекламний бюджет по місяцях. При цьому якщо клієнт скоротить місячний бюджет більш ніж на 10%, його чекають штрафні санкції - 25% від різниці заявленого і фактичного бюджету, а також втрата знижки (20%) за виконання заявлених бюджетів та пакетів каналів.
У рекламних агентствах таку норму вважають нездійсненною. "Сам канал не завжди може гарантувати, що його частка аудиторії, від якої залежить наявний рекламний інвентар, буде стабільна протягом року", - відзначає медіадиректор агентства Nostra Communications Роман Костенко. "До того ж розміщення реклами часто буває пов'язане з факторами, які можуть змінюватися протягом року - маркетинговою стратегією компанії або строками виробництва ролика креативним агентством, додає виконавчий віце-президент рекламного холдингу ADV Group Ukraine Олександр Баранівський.
Загальне враження від документа - значне ускладнення прорахунку вартості розміщення, зазначає Костенко. Так, крім існуючих раніше категорій "офф-прайм" і "прайм-тайм" (на 20% дорожче офф-прайму), вводиться ще дві - "пік-тайм" (+40% вартості) і "топ-програми" (+60%). Базова вартість 1 WGRP (одиниця продажу реклами) в період офф-прайму на каналах StarLightMedia становить 1,62-1,87 тис. дол., на каналі "Інтер" - 1,87 тис. дол., "Україна" - 1, 48 тис. дол. При цьому канали встановлюють курс долара до лютого на рівні 8,2 грн. А у випадку якщо курс НБУ на протязі двох тижнів буде перевищувати 8,8 грн, канали залишають за собою право переглянути умови розміщення в односторонньому порядку.
Крім того, альянс намагається стимулювати покупку реклами по гарантованому типу розміщення, зазначає Костенко. Згідно з умовами, на цей тип не поширюється частина знижок. Так, дешеве негарантоване розміщення можуть отримати лише рекламодавці з бюджетами не менше 25 млн грн в рік. Однак якщо клієнт при цьому не виконає заявлений бюджет гарантованого розміщення, то для компенсації рівноцінна частина негарантованого буде перерахована по більш високій ціні.
Крім каналів альянсу, у рекламодавців є можливість розмістити рекламу на каналах ще однієї великої групи - "1 +1". Однак, за оцінками агентств, на її частку припадає лише близько 13% ТБ-аудиторії. До того ж, на відміну від альянсу, "1+1" почала переговори з клієнтами вже давно, і з деякими з них вже домовилася, зазначає керівник одного з агентств: "У "1+1" ціни нижчі на 15-20%, але якість аудиторії гірша. В основному туди йдуть середні рекламодавці - великим просто не вистачить ресурсу телеканалів".
Рекламодавці розраховують в ході переговорів значно пом'якшити умови розміщення. "Це завжди відносини двох сторін. Будучи одним з найбільших рекламодавців, ми можемо вимагати для себе особливих умов", - відзначає директор з корпоративних питань компанії Nestle в Україні і Молдові Геннадій Радченко. "Кілька років тому один великий рекламодавець був змушений на кілька місяців взагалі піти з телебачення. Від такого ходу не виграв ніхто, але телеканали стали більш поступливі", - додає він. Втім, сам альянс квапить своїх майбутніх клієнтів - після січня ціни зростуть на 10%.
Нагадаємо, вчора засновник сейлз-хаузу T-Sell Олександр Тисменецький розповів РБК-Україна, що високі ціни на рекламу на ТБ змусять клієнтів перевести частину бюджету в Інтернет. На думку експерта, на ринок вплине істотний ріст вартості розміщення реклами на телебаченні. "За нашими даними, провідні телеканали країни заклали на 2013 р. зростання цін на розміщення реклами в середньому від 25% до 50%, а в деяких випадках і до 92%", - сказав Тисменецький.
Він зазначив, що ринок медійної інтернет-реклами в 2013 р. очікує зростання.
Читайте також: "Медіа Група Україна" планує приєднатися до рекламного альянсу StarLightMedia та "Інтеру", - джерело