Транзит нафти через Україну у разі добудови нафтопроводу Одеса-Броди може бути збільшений удвічі, - джерело
Транзит нафти через територію України у разі добудови нафтопроводу Одеса-Броди може бути збільшений вдвічі. Про це пише "Комерсант Україна" з посиланням на джерело в "Укртранснафті".
За словами джерела, у зв'язку з прийнятим Єврокомісією рішенням про включення добудови нафтопроводу до списку ключових інфраструктурних проектів, компанія має намір остаточно відмовити російської "Транснєфті" у можливості роботи в реверсному режимі.
Нагадаємо, в першому півріччі 2013 р. по нафтопровідній системі України було транспортовано 8,4 млн т нафти, що на 291,5 тис. т, або на 3,3%менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Прес-секретар "Транснафти" Ігор Дьомін підтвердив, що компанія ще в 2011 р. запропонувала Україні злити заповнює трубопровід азербайджанську нафту марки Azer Light, заповнити його російської технічною нафтою і почати її прокачування в одеському напрямку.
"Поставки на Одеський НПЗ по нафтопроводу Броди-Одеса успішно здійснювалися протягом багатьох років. Їх цілком можна відновити зараз, особливо з урахуванням того, що Одеський завод знову запрацював", - зазначив він.
У вересні після тривалого простою відновив переробку підконтрольний групі ВЕТЕК Одеський НПЗ, який, за даними Міненерго, з початку місяця переробив 58,8 тис. т нафти.
Зазначимо, що нафтопровід Одеса-Броди побудований у 2001 р. між Одесою та містом Броди Львівської області, де здійснена його стиковка з нафтопроводом "Дружба". Його протяжність становить 667 км, проектна потужність - 14,5 млн т нафти в рік. До 2010 р. трубопровід працював у реверсному режимі, поставляючи російську нафту на Одеський НПЗ. В середині 2010 р. експлуатація в цьому режимі була припинена. Трубопровід був заповнений технологічної азербайджанською нафтою, і була розпочата прокачування каспійської сировини на Мозирський НПЗ, який потребував ньому через черговий "нафтової війни" між Бєларуссю і Росією. Всього було прокачано 1 млн т нафти замість запланованих 4 млн т. Однак після врегулювання російсько-білоруських відносин прокачування припинилася - для Білорусії виявилося вигідніше купувати російську нафту.