Намір влади підпорядкувати президенту комісію з питань регулювання в сфері транспорту нівелює ідею створення незалежного регулятора в галузі.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на заяву генерального директора Федерації роботодавців транспорту України Володимира Гусака.
"Сама ідея і сама логіка створення Національної комісії з питань регулювання на транспорті - це ідея незалежного регулятора. З тим, щоб він міг спокійно і неупереджено приймати рішення щодо рівня тарифів, насамперед природних монополій. Тому, якщо лише президент буде призначати членів НКРТ, то, звичайно, це дуже сильно вдарить по незалежності. І таким чином не буде виконана головна мета створення НКРТ", - розповів Гусак.
За його словами, учасники ринку транспортних перевезень дуже стурбовані намірами влади створити підконтрольний орган та сподіваються, що парламентарі дотримуватимуться іншої логіки при ухваленні відповідного законопроекту та сформують законодавство, що забезпечить незалежність галузевого регулятора.
"У Верховній раді вже знаходиться інший законопроєкт, серед авторів якого зокрема й голова комітету з питань транспорту Юрій Кисіль. І там передбачена правильна процедура призначення членів НКРТ, яка більше забезпечує їх незалежність, і чітке визначення монополій та суміжних ринків. Ми сподіваємося, що буде або цей законопроєкт депутатський прийнято, або буде створено єдиний законопроєкт, в якому ці положення будуть враховані", - підсумував Гусак.
Нагадаємо, у Верховній раді зареєстровано урядовий проект закону "Про внесення зміни до Закону України "Про транспорт" (№6514), який передбачає створення Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ). Відповідно до законопроекту НКРТ підпорядкована президентові України.
Раніше екс-голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна заявила, що законопроект, яким передбачається створення НКРТ, протирічить Конституції, оскільки президенту надаються невластиві йому повноваження.