Toyota прогнозує подвоєння чистого прибутку до 18,8 млрд дол. в 2013-14 фінансовому році
Японський автоконцерн Toyota Motor в третій раз підвищив свій прогноз за результатами фінансового року, який завершиться 31 березня 2014 р. На цей раз компанія очікує чистий прибуток у розмірі 1,9 трлн ієн (18,8 млрд дол.), що може стати абсолютним рекордом з моменту заснування компанії у 1937 р. Про це йдеться в офіційному звіті компанії.
"Перегляд прогнозу у бік підвищення грунтується на посиленні ефективності наших дій: зниження витрат і маркетингова діяльність. Також ми змінили очікування з міжнародного обмінним курсом валют", - йдеться в заяві Toyota.
Таким чином, якщо прогноз керівництва компанії виправдається, Toyota продемонструє зростання чистого прибутку на 98% до періоду квітень 2012 р. - березень 2013 р. Тоді показник склав 962 млрд ієн (9,3 млрд дол.) Попередній прогноз самого автовиробника на поточний фінансовий рік - 1,67 трлн ієн, консенсус-прогноз аналітиків - 1,87 трлн ієн.
За жовтень-грудень 2013 р. Toyota відзвітувала про п'ятиразове зростання чистого прибутку: до 525 млрд ієн (5,21 млрд дол.) з 99,9 млрд ієн (9,8 млрд дол.) за аналогічний період роком раніше. В перерахунку на звичайну акцію це дорівнює 165,7 ієн (1,6 дол.) Виручка за IV квартал 2013 р. виріс в річному численні на 24% - з 5,32 трлн ієн до 6,59 трлн ієн (що приблизно дорівнює зростанню з 51 млрд дол. до 64 млрд дол.).
Таке різке поліпшення показників експерти пов'язують з падінням курсу японської ієни, яке прискорилося до кінця 2013р. "Після землетрусу в 2011 р. і відкликання сотень тисяч автомобілів за кілька років Toyota поступово відновлює свої позиції. Зниження курсу ієни - важливий фактор для успішності компанії: так вона стає більш конкурентоспроможною на світовому ринку. Особливо це помітно в порівнянні з корейськими автовиробниками - адже південнокорейська вона за останній час дещо подорожчала", - зазначає Пеггі Фурусака, аналітик токійського відділення агентства Moody's.
Однак протягом січня 2014 р. єна помітно зміцнилася - якщо раніше за 1 дол. давали близько 105 ієн, то зараз - 101 ієну (до речі, підвищення курсу національної валюти стало однією з причин падіння фондового ринку Токіо - лише за сьогодні індекс Nikkei знизився на 4,2%). Однак поки позитивні результати Toyota знаходяться в безпечній зоні: керівництво зробило свій прогноз на 2013-14 фінансовий рік, виходячи з курсу в 100 ієн за 1 дол. Можлива навіть зворотна ситуація. Наприклад, аналітики Bloomberg припускають, що до кінця 2014 р. японська валюта може подешевшати до 110 ієн/дол.
Як би те ні було, серед японських автоконцернів Toyota займає перше місце по експорту. Тому кожне зниження курсу японської валюти до американської на 1 ієну збільшить річний операційний прибуток Toyota на 40 млрд ієн, а Nissan - лише на 15 млрд ієн.
Toyota Motor є одним з провідних автовиробників. Компанія зберегла статус найбільшого в світі автовиробника за підсумками першого півріччя 2013 р., обігнавши американський концерн General Motors (GM) і німецький Volkswagen і піднявши продажі своїх машин на іноземних ринках до рекордного рівня. За підсумками I півріччя 2013 р. обсяг продажів досяг 9,111 млн одиниць.
Toyota Motor повернула собі титул світового лідера у 2012 р., знову випередивши свого американського конкурента General Motors за обсягами продажу на світовому ринку. У 2011 р. Toyota втратила лідерство з-за землетрусу і цунамі в Японії і повені в Таїланді, які порушили ланцюжок поставок автогіганта. Московське представництво Toyota Motor було відкрито у 1998 р.