Тісна співпраця всіх гілок влади підніме транзитний потенціал України, - Дубневич
Дубневич виступає за створення нової транспортної стратегії України
Україні потрібна нова Транспортна стратегія, яка дозволить підвищити якість доріг, український транспортний потенціал і запустить вітчизняні підприємства. Таку позицію під час дискусії за участю міністра інфраструктури Володимира Омеляна, голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцеха Бальчуна, в.о. глави аеропорту "Бориспіль" Євгена Дихне і представників українського бізнесу озвучив глава комітету Верховної ради з питань транспорту Ярослав Дубневич.
"У листопаді Міністерство інфраструктури представить нову Транспортну стратегію, після чого ми повинні предметно обговорити, які законопроекти і підзаконні акти потрібно прийняти, щоб вона дійсно запрацювала, а не повторила сумний досвід попередньої стратегії", - заявив Дубневич.
Народний депутат також нагадав, що в 2010 р. був підписаний меморандум з міжнародними фінансовими організаціями про розвиток транспортної системи України, але реальна робота почалася лише нещодавно. Зокрема, внесений в парламент і вже проголосований у першому читанні пакет законів про створення Державного дорожнього фонду. У процесі доопрацювання нової редакції знаходиться проект закону про залізничний транспорт.
За словами Дубневича, відтермінування його розгляду Верховною радою пов'язане з необхідністю врахувати всі зауваження учасників ринку, а також створенням дійсно чітких норм, що забезпечують справжнє реформування системи залізничних перевезень на умовах прозорих норм для всіх.
Дубневич повідомив, що також до розгляду парламентом підготовлений пакет проектів про внутрішній водний транспорт. "Річки потрібно відкрити, щоб почалася конкуренція. У 90-х роках внутрішніми водними шляхами перевозили понад 50 млн тонн вантажів на рік, тепер – лише 5-7. Потрібно відродити цей потужний потенціал", - заявив глава комітету ВР з питань транспорту.
Підвищення транзитних можливостей українських шляхів, за словами Дубневича, не просто дозволить інфраструктурно поліпшити галузь, але і завантажити вітчизняні підприємства.
"Інакше прийдуть світові монополісти і виконають нам весь комплекс робіт. І держава Україна візьме під державні гарантії кредити для впровадження проектів іноземного бізнесу, при цьому маючи величезний власний потенціал залізничних підприємств, машинобудування, авіації і т.д.", - попереджає Дубневич.
За підсумками дискусії він закликав бізнес активно брати участь в обговоренні стратегії розвитку транспортної галузі, а також до співпраці всіх гілок влади і суспільства. Як приклад він навів пілотний проект будівництва доріг в регіонах за рахунок коштів перевиконання зборів митниці.
"На сьогодні такий проект реалізований в Одеській, Чернівецькій, Львівській, Волинській областях і Києві. Цей пілотний проект показує, що коли місцева влада та активісти беруть питання під жорсткий контроль, це дає гарні результати поліпшення збору платежів на митниці, а як наслідок – відремонтовані дороги. Це ще один приклад того, як важливо працювати разом", - підсумував Дубневич.