За його словами, збитки від цього складуть сотні мільйонів гривень у рік
Введення Росією в експлуатацію мосту через Керченську протоку призведе до скорочення на третину кількості заходження суден у порт Маріуполя. Про це в ефірі телеканалу "Україна" заявив народний депутат України, лідер партії "Основа" Сергій Тарута, коментуючи вплив на українську економіку відкриття автомобільного руху по мосту через Керченську протоку.
За його словами, збитки від цього складуть сотні мільйонів гривень на рік.
"На жаль, Україна ні на які процеси в Криму, в тому числі на будівництво мосту, не впливає. Почасти це пов'язано з тим, що влада по відношенню до Криму не має ніякої чіткої стратегії дій. Тому що ще на стадії проекту будівництва мосту потрібно було звертатися в міжнародні інстанції для перешкоджання цієї ініціативи. Зараз ми маємо справу з уже доконаним фактом", – зазначив Тарута.
Як підкреслив парламентарій, у свій час він підготував звернення до української влади про те, що будівництво моста через Керченську протоку не відповідає міжнародному морському законодавства.
"Висота прольоту арок мосту в 35 метрів не допускає прохід в Азовське море вантажних суден класу "Панамакс", від чого постраждає порт Маріуполя, мого рідного міста. І приблизно третина судів не зможе заходити в порт. Міністр інфраструктури Володимир Омелян вже заявив, що втрати складуть 500 млн гривень на рік", – додав Тарута.
За словами народного депутата, наступним кроком має бути звернення в міжнародні суди для компенсації збитків.
"Важливо, щоб ми не тільки збитки підраховували, але і звертались в міжнародні суди. І правовий прецедент вже є. 2 травня Постійна палата третейського суду в Гаазі прийняла рішення, що Росія повинна виплатити відшкодування у 159 млн доларів ряду українських компаній за втрачені в Криму активи. Держава теж має піти цим шляхом", – резюмував Тарута.