У січні Держспоживінспекція України перевірила близько 2,5 тис. рекламоносіїв і виявила порушення законодавства про рекламу. Зокрема, було виявлено 28 фактів вказівки цін в рекламі в іноземній валюті, а не в гривні, як того вимагає законодавство, повідомив у в.о. начальника відділу контролю у сфері послуг Держспоживінспекції України Олег Кобельков.
«Держспоживінспекцією вже розглянуто десять справ за ознаками порушення законодавства про рекламу та застосовано штрафні санкції на суму близько 12 тис. грн. Розгляд інших справ ще триває», - сказав Кобельков.
За його словами, найбільші зловживання виникають при рекламуванні туристичних послуг, продажі автомобілів і об'єктів нерухомості - в цих сферах найчастіше ціни вказуються в валюті. Більш інших, до даного порушення схильні інтернет-ресурси і оператори зовнішньої реклами, зазначив фахівець.
Найбільше порушень виявілено у Дніпропетровській, Київській та Тернопільській областях. «Будь-яка вказівка ціни в іноземній валюті навіть поруч із зазначенням у гривні не допускається і є порушенням законодавства про рекламу», - зазначив Олег Кобельков. Він пояснив, що контроль здійснюється як завдяки постійному моніторингу порушень, так і шляхом реагування на звернення фізичних та юридичних осіб.
Разом з тим, крім контролюючої роботи територіальні управління відомства здійснюють роз'яснювальну роботу, спрямовану на попередження таких порушень, оскільки невиконання законодавства про рекламу найчастіше пов'язане з незнанням громадянами юридичних норм.
Вимога вказувати всі ціни виключно в національній валюті встановлено ст. 8 закону «Про рекламу». Це зроблено для того, щоб не вводити в оману громадян, а також знизити рівень доларизації української економіки.
Читайте також: Опитування РБК-Україна: Майже половина респондентів вкладуть в рекламу і маркетинг в 2013 р. менше коштів, ніж торік