Експерт порадив монополісту УЗ розібратися зі схемами розкрадання на залізниці
Тарифи на вантажні залізничні перевезення "Укрзалізниці" з 2013 року збільшилися втричі. Про це в ході наради в Державній регулятрній службі щодо обговорення проекту автоматичної індексації тарифів "Укрзалізниці" заявив голова Союзу хіміків України Олексій Голубов, передає РБК-Україна.
Експерт звернув увагу, що за 5 років якість послуг, що надаються "Укрзалізницею", не покращилась, при цьому тарифи зросли в три рази.
"Не встигнуть висохнути чорнила на останньому документі про підвищення тарифів, як з'являється новий. І ми знову тут обговорюємо, як ці тарифи підвищити... З 2013 року по сьогоднішній день тарифи зросли десь в 3 рази. А скажіть, що виросли вантажоперевезення? Ні, вони щорічно падають. Якось покращилася якість наданих послуг? Нічого подібного. Але тарифи зросли в три рази", - заявив Голубов.
Експерт підкреслив, що у "Укрзалізниці" є інші шляхи для закриття власних фінансових "дірок", крім збільшення тарифів для вантажовідправників.
На думку Голубова, монополіст не зробив нічого, щоб зупинити зафіксовані Федерацією роботодавців України схеми розкрадань на залізниці. В 2017 році Федерація видала документ, де вказані недоліки "Укрзалізниці" в її роботі, нагадав експерт.
"Наприклад, на Мелітопольському депо в добу крадеться 7-8 т дизпалива. Мені як технологу незрозуміло, як цьому можна не запобігти, маючи на те бажання? Є витратні норми по дизельці при русі складу і при його холостому ходу. Порахували, скільки їздив, запитали, де паливо, посадили пару людей – і бігом все припинилося. Але ні. Досі це відбувається. За рік тільки тут УЗ втрачає 2,5 млрд на рік", - розповів Голубов.
За даними експерта, загальні збитки "Укрзалізниці" від таких крадіжок коливаються від 12 до 17 млрд у рік.
"А ми сидимо і думаємо, як ще підвищити. Скоро возити нічого буде. Просто нічого. Якщо зараз дійсно країна піде в крен річкового судноплавства – у залізниці будуть, напевно, великі претензії... І я хотів би від УЗ почути, що вони роблять в цьому році, що планують робити у наступному по тих корупційних справах, які досі тягнуться. Хочу зрозуміти: чи це так з низу до верху пронизане, що ніхто нікого не може там за руку схопити, або якісь інші причини цієї бездіяльності?", - резюмував Голубов.
Нагадаємо, Державна регуляторна служба не підтримала проект автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці".
Раніше глава асоціації власників вагонів Олександр Криворучко попереджав про колапс на залізниці. За словами експерта, через брак локомотивів, пікові навантаження на залізницю на півдні країни і ряд інших чинників "Укрзалізниця" просто не зможе вивезти з полів рекордний урожай зерна.