В Україні сума сплаченого акцизу з нафтопродуктів досягає 11,104 млрд грн грн. Один автовласник платить за ремонт доріг приблизно 992 грн. Цієї суми достатньо, щоб провести ямковий ремонт на 5 кв. м дороги, капітальний ремонт - на 1,5 кв. м або прокласти приблизно 2,5 см дороги першої категорії. Про це заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров, відповідаючи на запитання користувачів на своїй сторінці в Facebook.
"Дороги у нас будуються і ремонтуються насамперед за рахунок сплати акцизного збору, що входить у вартість бензину, що купується на заправках. Відповідно до законодавства, наші люди платять 1,57 грн в ціні 1 літра бензину А-95. Таким чином, при вартості літра бензину приблизно 11,13 грн вартість акцизу складає 14%. Основне, безумовно, це закупівельна вартість бензину десь близько 6,50 або 60%, вартість і витрати в портах, на перевезення залізницею та інші витрати, пов'язані з утриманням заправних станцій і т.д.", - заявив Азаров.
За його словами, в країнах ЄС акцизи значно вище: вартість акцизу в літрі бензину в Італії приблизно 7 грн, У Німеччині - 6,6 грн, в Росії приблизно така ж ціна, як і в Україні.
"У рік, за даними Казначейства, сума сплаченого акцизу з нафтопродуктів становить 11,104 млрд грн. Також на дорожнє будівництво спрямовуються кошти збору за першу реєстрацію транспортного засобу, ввізні мита на транспортні засоби, шини, нафтопродукти і все разом це дало нам в 2012 р. 15,367 млрд грн ", - повідомив Азаров.
Крім того, за його словами, на дорожнє будівництво спрямовуються кошти з місцевих бюджетів і з державного бюджету.
"Для того, щоб порахувати в середньому скільки кожен автовласник сплачує акцизу, можна взяти кількість легкових автомобілів, якы перебувають на облік - їх у нас на Україні 9,48 млн. По нашим дорогам також пересувається 2,208 млн вантажних автомобілів, 371 тис. автобусів, а всього з урахуванням автомобілів, що знаходяться в Міноборони, інших відомствах, приблизно 12 млн. транспортних засобів. Якщо повернутися до того, скільки один власник автомобіля сплачує акцизного податку, тобто яким чином він сам особисто бере участь у ремонті і будівництві доріг, то приблизно виходить 992 грн", - заявив прем'єр-міністр.
За його підрахунками, цієї суми може вистачити для того, щоб здійснити ямковий ремонт приблизно 5 кв. м дороги, капітальний ремонт - приблизно 1,5 кв. м або приблизно 2,5 см дороги першої категорії.
Виходячи з цього Азаров нагадав, що в 2012 р. 3,153 млрд грн пішло на повернення боргів по кредитах минулих років, 2,212 млрд грн було перераховано в регіони у вигляді субвенції на ремонт і будівництво доріг. Близько 10 млрд. пішло на будівництво, капітальний ремонт, в тому числі ямковий ремонт основних напрямків.
"Було приведено в порядок 1,601 тис. км автомобільних доріг, у тому числі такі, як Бориспіль - Полтава, Харків - Донецьк, Київ - Житомир, Херсон - Сімферополь, Львів - Шегині, Дніпропетровськ - Донецьк - Луганськ та інші ділянки доріг. Було приведено в порядок також 837 км місцевих доріг. І масштаби сьогоднішніх руйнувань на дорогах - це приблизно 45 тис. км доріг, - зазначив прем'єр".
Для того щоб впоратися з таким обсягом, уряд прийняв рішення про залучення кредитних ресурсів і мобілізації всіх джерел, які є в державному бюджеті, місцевих бюджетах, для максимального приведення доріг у порядок.
"На жаль, не скрізь зараз погодні умови дозволяють приступити до робіт в повному обсязі, але як тільки погода дозволить, роботи будуть розгорнуті в максимально широкому масштабі", - підкреслив Азаров.
Читайте також: В Україні станом на 10 березня ліквідовано ямковість на 98% основних доріг, - "Укравтодор"