ua en ru

Судно з українцями в Лівії захопили через борг судновласника в 9,5 млн дол, - джерело

Судно з українцями в Лівії захопили через борг судновласника в 9,5 млн дол, пише видання "Комерсант Україна".

Подробиці про захоплення українських моряків виданню повідомив головний редактор інтернет-видання "Морський бюлетень" Михайло Войтенко. За його даними, 19 липня судно для перевезення колісної техніки Etel під прапором Сент-Кітс і Невіс з вантажем легкових автомобілів прибуло з порту Акаба (Йорданія) в порт Бенгазі (Лівія). "Судно було поставлено біля причалу, після чого на борт забралася банда з двох десятків людей. Загарбники заявили, що вони захищають інтереси бізнесменів Бенгазі, яких обікрали власник судна", - розповів пан Войтенко. Він зазначив, що, за словами лівійців, крадіжка сталася в березні цього року: "Судно такого ж типу перевозило кілька сотень легкових автомобілів з Акаби в Бенгазі. У Йорданії підприємці закуповують їх у зоні duty-free, після чого привозять до Лівії і продають з націнкою. Зі слів незадоволених бізнесменів, судно не вивантажило машини в Лівії, а пішло в Україну, тобто автомобілі просто вкрали. Збиток вони оцінили в 9,5 млн дол.". Михайло Войтенко додав, що Etel належить одеській крюїнгової компанії Tomex: "Я їх знаю близько п'яти років. Вони оперують кількома судами подібного типу. Мені подзвонив їх власник Вадим Альперін і попросив про допомогу. Не вірю, що він когось обікрав".

Компанія Tomex і Альперін кілька років тому фігурували в ЗМІ у зв'язку із захопленням суховантажу Faina, до складу екіпажу якого входили 17 українців. Судно було захоплене у вересні 2008 р. і звільнене в лютому 2009 р. після виплати викупу в розмірі 3,2 млн дол.

Читайте також: WikiLeaks: США були готові потопити судно Faina

У посольстві України в Лівії розповіли, що дізналися про все це від представників судновласника. "Спочатку нам подзвонили з компанії-агента. Потім за допомогою звернувся капітан судна. Зараз з особами, які захопили судно, ведуться переговори, тому давайте поки обійдемося без додаткових подробиць. За нашою інформацією, жертв та постраждалих на судні немає, життя екіпажу ніщо не загрожує", - заявив радник посла Андрій Марченко.

Михайло Войтенко зазначає, що "в Африці дуже часто відбуваються подібні ситуації", і місцеві жителі, незважаючи на те що в контрактах на перевезення вантажів вказується суд, де можна оскаржити невиконання умов договору, воліють вирішувати проблеми в обхід правосуддя. За інформацією видання, лівійці готові відпустити моряків Etel у разі, якщо їм буде виплачена сума заподіяної раніше збитку - 9,5 млн дол