Суд позбавив Іллічівський порт підстав для розірвання договору з КТІ
Набуло чинності рішення суду, що закріплює часткове правонаступництво ДП "Адміністрація морських портів України" по правах і зобов'язаннях ДП "Іллічівський морський торговельний порт" за договором спільної діяльності, укладеним із приватним підприємством "Контейнерний термінал Іллічівськ". Про це повідомили у прес-центрі КТІ.
На думку керівництва "КТІ", таке рішення є судовим визнанням правомірності роботи терміналу за договором спільної діяльності і свідчить про незаконність попередніх судових рішень про розірвання договору.
У листопаді 2014 р. Іллічівський порт звернувся до суду для розірвання договору спільної діяльності з КТІ; у якості підстави для своїх вимог порт посилався на портову реформу, в результаті якої з управління порту в управління адміністрації перейшли причали, раніше внесені портом у спільну діяльність з КТІ. Незважаючи на закріплену в законі "Про морські порти України" державну гарантію збереження інвестиційних договорів, суди прислухалися до аргументів порту і розірвали договір спільної діяльності.
"Не існувало і не існує підстав для розірвання договору про спільну діяльність. Визнаний в судовому порядку факт часткового правонаступництва адміністрації, утвореної шляхом виділення майна морських портів, є ще одним свідченням незаконності судових рішень про розірвання договору ... Сам факт прийняття такого рішення свідчить про усвідомленні суддями неприпустимість ухилення державними підприємствами від виконання своїх зобов'язань під прикриттям чергової реорганізації ", - зазначив директор КТИ Андрій Павлютін.
Приватне підприємство "Контейнерний термінал Іллічівськ" звернулося до Вищого господарського суду України для перегляду судового рішення у справі про розірвання договору про спільну діяльність, укладеного в 2005 році з державним підприємством "Іллічівський морський торговельний порт". КТИ оскаржує рішення суду першої інстанції, залишене в силі 4 березня 2015 апеляційним судом, оскільки розірвання інвестиційного договору порушує права інвесторів, суперечить закону про морські порти і веде до вкрай негативних соціальних наслідків.
Інвесторами-бенефіціарами КТІ (у тому числі американським інвестиційним фондом Siguler Guff & Company і німецької експедиторською компанією SRR Deutschland) у спільну діяльність з портом вже вкладено 51 млн доларів. Стратегія розвитку морських портів України передбачає розвиток портової галузі в основному як раз за рахунок іноземних інвестицій.
Нагадаємо, наприкінці лютого стало відомо, що новим акціонером приватного підприємства "Контейнерний термінал Іллічівськ" (КТІ) став американський фонд прямих інвестицій Siguler Guff & Company.