За рішенням Крюківського районного суду Кременчука від 23 жовтня на 226 автомобілів, комплектуючі до них та частини нерухомості ПАТ "АвтоКрАЗ" накладено арешт, повідомили в п'ятницю місцеві ЗМІ, пише "Комерсант. Україна".
Це більше третини з випущених за десять місяців поточного року 724 автомобілів. Арешт призведе до заморожування коштів на суму 90,4 млн грн, підрахував старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко. Прес-секретар прокурора Полтавської області Людмила Іващук заявила, що арештовані не тільки автомобілі, але і комплектуючі до них, а також частина нерухомості підприємства.
В єдиному реєстрі судових рішень у матеріалах Апеляційного суду Полтавської області від 13 листопада кажуть, що арешт майна ПАТ "АвтоКрАЗ" винесено в рамках кримінального провадження щодо ч. 2 ст. 364-1 Кримінального кодексу ("зловживання владою або службовим становищем"), розпочатого слідчим відділом Кременчуцького ГУ МВС в Полтавській області. Компанія подала клопотання про зняття арешту на майно, але поки відповіді не добилася, оскільки на момент звернення в суд змінився орган, що веде досудове слідство. Апеляційний суд Полтавської області передав розгляд клопотання підприємства в Жовтневий районний суд Полтави. Розгляд заплановано на 26 листопада.
Частина майна автозаводу була в заставі у банку під видані кредити в 2008 році з погашенням у 2011 році. Протягом усього цього часу АвтоКрАЗ навіть не робив спроб повернути кошти, зазначила Людмила Іващук. Назва банку, що видав кредит підприємству, не повідомляється. Загальна сума боргу Автокразу перед фінансовою установою складає понад 400 млн грн. За словами пані Іващук, майно заводу було заарештовано для того, щоб відповідач не міг його розпродати до завершення досудового слідства. У групі "Фінанси і Кредит" і Автокразі вчора відмовилися від коментарів. Мобільний телефон генерального директора ПАТ "АвтоКрАЗ" Романа Черняка не відповідав.
"АвтоКрАЗ " випускає великовантажні автомобілі для роботи у важких умовах і експортує близько 80% виробленої продукції. Останні три-чотири роки компанія працює у збиток і залишається на плаву лише завдяки фінансовій допомозі основного власника групи "Фінанси і Кредит" Костянтина Жеваго, заявив Олексій Андрейченко. За його словами, тільки за 2012 рік підприємство отримало майже 100 млн грн збитку від операційної діяльності, а фінансової допомоги - понад 133 млн грн. "На зборах акціонерів неодноразово озвучувалася цифра по виробництву і реалізації, яка дозволить вийти на беззбиткову роботу заводу - не менше 2,5 тис. автомобілів в рік. Однак у минулому році підприємство реалізувало всього 1 тис. автомобілів", - сказав експерт.
Ситуація на заводі посилилася з-за проблем з Росією. "У зв'язку з дією утилізаційного збору в РФ продукція заводу подорожчала на 30% і стала неконкурентоспроможною. Підприємство намагалося заробляти на продажу шасі, на яке збір не поширювався. Однак РФ ввела поправки в закон, і з січня 2014 збір буде стягуватися також з шасі",- зазначив Андрейченко.