Приватизація та передача у концесію державних об'єктів відтепер буде здійснюватися під повним контролем Верховної Ради України. Про це заявив голова Спеціальної контрольної парламентської комісії з питань приватизації Борис Філатов.
"Я звернувся до Кабінету міністрів з вимогою, щоб все, що стосується приватизації, проходило через комісію. Кабінет міністрів за підписом Яценюка відповів позитивно", - зазначив Філатов. Голова комісії підкреслив, що приватизація в такий складний час - тема для дискусії.
"Скажу так - у нас є відповідний висновок Інституту економіки Національної академії наук України. Вони ставляться до такої приватизації досить критично. Вважається, що коли в країні економічна криза, війна, продавати за безцінь - це не правильно", - пояснив Філатов.
Між тим, Міністерство інфраструктури і Фонд держмайна готують до передачі в концесію ключовий стратегічний об'єкт морської транспортної галузі, самий глибоководний порт України - "Південний".
Народний депутат Степан Барна, член міжфракційного об'єднання "Депутатський контроль" висловився категорично проти передачі в приватні руки саме стратегічних підприємств.
"Якщо ми говоримо про стратегічні об'єкти, ми наполягаємо на тому, щоб вони залишилися у власності держави. Не може бути так, щоб порт - Одеський або Південний перейшов в оренду за 100 тис. грн, в той час, як він дає багатомільйонні прибутку в держбюджет", - зазначив депутат.
Для вивчення питання передачі в концесію МТП "Південний" об'єднання "Депутатський контроль" планує направити запит до керівництва Міністерства інфраструктури. Також депутати не виключають подачу відповідних запитів до Генеральної прокуратури і МВС, враховуючи те, що процес підготовки до концессионированию порту непрозорий. Зокрема, подробиці підсумку конкурсу серед компаній-оцінювачів, проведеного ФДМУ ще 12 січня 2015 р., досі не оприлюднені. Відомо тільки, що в конкурсі перемогла компанія "Делойт і Туш". Однак, на яких умовах аудитор проведе оцінку активів МТП "Южний", не відомо. Члени "Депутатського контролю" припускають, що результатом вивчення даного питання може стати законопроект, який зробить приватизацію та концесію держмайна набагато більш прозорою.
"Ми не тільки вивчаємо це питання, ми уважно стежимо за тим, які підходи у Кабінету міністрів щодо налагодження взаємовідносин з бізнесом. Тому що для нас принциповим є питання лобізму в цій сфері. Ми розуміємо, що сьогодні є багато пропозицій співпраці в рамках певних проектів, в тому числі, і по оренді морпортів. Тому ми будемо уважно відслідковувати облік інтересів держави", - резюмував Барна.