Укладення договору з операторами зовнішньої реклами на розміщення білбордів у Києві не дає ніяких гарантій через колосальний вплив місцевої влади на учасників ринку. Так коментує керівник ГО "Рух за реформи" Андрій Турій скандал навколо зняття білбордів цієї організації.
В організації повідомили, що кількість бігбордів, що містять гострі питання до діяльності столичної влади, за тиждень значно скоротилося.
За словами учасників ГО "Рух за реформи", чиновники КМДА ніяк не коментують ситуацію зі зняттям банерів, уникають публічних коментарів також і представники столичних компаній Octagon і SV-Outdoor, з якими, швидше за все, судячи по площинах, укладено договір на розміщення зовнішньої реклами. "У приватній бесіді, представники компаній говорять, що їм дали вказівку зверху - або вони знімають борди, або у них закривається бізнес", - додали в організації.
Керівник ГО "Рух за реформи" Андрій Турій повідомив, що не розуміє причин, за якими знімають борди. "У них немає політики, немає нічого, що заборонено законом "Про рекламу", в них актуальні питання, що відображають об'єктивну реальність, питання, які задають кияни в кожному, дворі, автобусі, маршрутці і на кожній другій кухні", - зазначив він.
В організації підкреслюють, що на тлі появи в парламенті проекту закону про законодавче регулювання в галузі зовнішньої реклами (№2702), який 20 травня схвалили на засіданні комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, подібні дії КП "Київреклама", яке займається демонтажем площин, на яких розміщені "неугодні" матеріали, виглядає як демарш або остання спроба вплинути на операторів.
Співавтор законопроекту, представник "Народного фронту" народний депутат Леонід Ємець зазначив: "Яким чином місцева влада наживається на бізнесі, пов'язаному з рекламою? Надає можливість встановлення незаконних конструкцій, закриваючи очі на їх наявність, і, відповідно, затягуючи, створюючи додаткові перешкоди для власників бізнесу з видачею їм дозволів, у разі навіть якщо у них є повний перелік документів, передбачений законом. Тому що це дозволяє отримувати від них, як кажуть, кеш, а також уникати спрямування цих коштів до бюджету".
В організації "Рух за реформи" впевнені, що аргументація, з якої з'явився законопроект про регулювання ринку зовнішньої реклами, тільки підтверджує факт відсутності прозорих і чітких правил, що дає підставу зловживати владою і впливом на операторів ринку.