Вартість будівництва транспортного переходу через Керченську протоку складе 1,5-3 млрд дол і стане ключовим серед реалізованих інфраструктурних україно-російських проектів.
Вартість будівництва транспортного переходу через Керченську протоку складе 1,5-3 млрд дол і стане ключовим серед реалізованих інфраструктурних україно-російських проектів. Про це заявив урядовий уповноважений з питань співробітництва з Російською Федерацією, країнами-учасницями СНД, Євразійського економічного співтовариства та іншими регіональними об'єднаннями Валерій Мунтіян, повідомили в прес-службі Міністерства економічного розвитку і торгівлі АРК.
"Цей важливий інфраструктурний проект сприятиме забезпеченню та розвитку надійного та стабільного постійного транспортного сполучення. А Україні, яка є сполучною вузлом між Європою і Азією, між Заходом і Сходом, просто необхідно використовувати цю перевагу", - сказав Валерій Мунтіян.
В даний час розглядається кілька варіантів будівництва переходу. Перший - будівництво автомобільного мосту, другий - автостради та залізничної магістралі, третій передбачає ще і газопровід. Четвертий варіант включає все перераховане, а також прокладку високовольтної електромережі.
Остаточне рішення буде прийнято після розробки техніко-економічного обґрунтування. На розробку ТЕО піде близько півроку, потім почнеться проектування. За оцінками експертів, будівництво триватиме від 4 до 5 років.
Вартість проекту складе 1,5-3 млрд дол. Термін окупності - 5-10 років. Фінансування планується здійснювати на паритетних засадах, для цього буде створено спільне українсько-російське підприємство.
Нагадаємо. Кабінет міністрів України і уряд Російської Федерації 17 грудня 2013 р. підписали угоду про спільні дії з організації будівництва транспортного переходу через Керченську протоку.
Прем'єр-міністра України Микола Азаров повідомляв, що дві країни почали опрацювання організаційно-правових форм і технічного завдання будівництва мостового переходу через Керченську протоку.
"Домовилися про розвиток транспортних (автомобільних та залізничних) коридорів, які з'єднують Європу та Азію, а також про поширення вже відпрацьованої практики загального, спрощеного митно-прикордонного контролю на всіх залізничних експресах, які курсуватимуть між нашими країнами", - зазначав Азаров.