Вартість акцизу на авіагас в Україні збільшиться більш ніж в 6,5 разу - до 198 євро/т
Україні загрожує дефіцит авіагасу. Митниця змінила класифікацію цього палива і вимагає імпортувати його як "бензин спеціальний", внаслідок чого акциз збільшиться більш ніж в 6,5 разу, до 198 євро/т. В авіакомпаніях заявляють, що це рішення здатне буквально паралізувати галузь - паливо в Україні набагато дорожче, ніж в Європі, а потужностей єдиного виробника - Кременчуцького НПЗ - недостатньо для насичення ринку. Про це пише "Комерсант-Україна".
Про те, що митниця змінила класифікацію авіапалива, що імпортується до України, в п'ятницю, 20 квітня, повідомив найбільший постачальник авіагасу "ТНК-ВР Коммерс". Компанія посилається на рішення Східної митниці Державної митної служби від 3 квітня, згідно з яким авіагас, що до цих пір класифікувався як "Паливо для реактивних двигунів ТС-1 і РТ (коди - 2710117000 і 2710192100)", тепер повинен оформлятися як "Легкий дистилят - бензин спеціальний: Паливо для реактивних двигунів ТС-1 (2710112500)". Це рішення збільшує ставку акцизу на імпортне паливо з 30 до 198 євро за тонну.
Начальник управління адміністрування митних платежів Держмитниці Віталій Зварич уточнив, що рішення було ухвалене після спеціального дослідження палива, проведеного в лабораторії Східної митниці. "Аналіз палива показав, що по своїх характеристиках воно ближче до спеціального бензину", - відзначив він. У ТНК-ВР стверджують, що лабораторія митниці при винесенні ухвали враховувала всього один показник - температуру кипіння палива, і приводять висновки Українського НДІ нафтопереробної промисловості МАСМА, згідно з якими цей авіагас відрізняється від "бензину спеціального" низкою фізико-хімічних показників.