Сталь в жовтні подорожчає внаслідок нової схеми ціноутворення на руду, - учасники ринку
Стосунки провідних виробників сталі, серед яких Arcelor-Mittal і Thyssen-Krupp, зі своїми постійними клієнтами в автомобільній галузі і машинобудуванні стають быльш напруженими. Протягом цього року ціна на сталь вже виросла удвічі, а в жовтні сталевари обіцяють чергове підвищення. Виною всьому є нова схема, за якою гірничовидобувні гіганти визначають вартість залізняку, пише сьогодні РБК daily.
До 2010 р. відношення сталеливарників з клієнтами були порівняно безпроблемними: договори укладалися один раз на рік. І споживачі, будь-то автомобілебудівник Volkswagen або виробник побутової техніки преміального сегменту Miele, гарантовано отримували необхідну їм кількість металу за стабільною ціною. Виробники сталі також нічим не ризикували, адже і вони купували руду і коксівне вугілля за фіксованою ціною. Проте все змінилося, коли постачальники сировини ВНР Billiton, Vale і Rio Tinto перейшли з річних договорів на квартальні, прив'язавши свої відпускні ціни до коливань спотового ринку.
У такій ситуації виробники сталі в цілях мінімізації рисок перекладають свої додаткові витрати по закупівлі сировини на клієнтів. Ціна піднялася протягом нинішнього року удвічі, а в четвертому кварталі очікується чергове підвищення. І те, що воно стане не таким сильним, як попередні, є для машинобудівників слабкою втіхою. "У четвертому кварталі попит на сталь в Європі піде вгору", - заявив один з менеджерів Arcelor-Mittal в бесіді з Handelsblatt. Свій прогноз він аргументував тим, що влітку клієнти галузі особливої активності не проявляли, але тепер їм просто необхідно заповнювати свої склади. Адже саме в машинобудуванні і автомобілебудуванні ФРН зараз наголошується потужний притік нових замовлень. "У завершуючому кварталі року наші продажі зростуть приблизно на 7-10% порівняно з третім кварталом", - вважає менеджер з Arcelor-Mittal.
Сталевим концернам слід настроюватися на украй жорсткі переговори зі своїми клієнтами. Зокрема, на минулому тижні компанія Miele відкрито позначила зростання цін на метал як велику проблему для всієї галузі. Не збираються миритися зі зростанням цін на метал і автомобілебудівники. Втім, Arcelor-Mittal проявив в цьому питанні гнучкість: сировинний гігант пропонує своїм крупним клієнтам річні контракти, вартість яких коректується залежно від рівня цін на сировині кожні півроку. За даними Arcelor-Mittal, один з крупних автомобільних концернів з такою модифікацією річного договору вже погодився.