У США планують запустити нові проекти для інформаційної війни з Росією, повідомляють "Известия".
Як пише видання, у цьому році на базі чеського офісу Radio Free Europe / Radio Liberty (Радіо "Свобода", фінансується федеральним бюджетом США) буде створений цифровий медіадепартамент DIGIM. В цьому підрозділі будуть працювати фахівці з соціальних мереж, їх завдання - протистояти дезінформації в російській медіасфері допомогою різних соцмедиаплатформ (зокрема, Facebook, Twitter, "ВКонтакте" і "Однокласники")". Про створення кіберштабу в Празі йдеться в детальною заявці американської урядової організації Ради керівників із питань мовлення (Broadcasting Board of Governors, BBG) на наступний фінансовий рік, який почнеться 1 жовтня 2015 року. Заявка подана від імені президента США до конгресу в минулому місяці.
BBG об'єднує Радіо "Вільна Європа"/Радіо "Свобода" (RFE/RL), "Голос Америки" (VOA) та інші державні медіаканали США. Статутна мета BBG - поширення інформації в країнах, де є недолік незалежних ЗМІ. У заявці BBG про Росії кажуть, що вона запустила світовий механізм дезінформації, мета якого не переконати і заслужити довіру, а посіяти смуту теоріями змови і поширити брехня.
BBG, говорячи про заборону діяльності у російському радіоефірі, вказує на розширення своєї активності в інтернеті, зокрема у соціальних мережах. Після анексії Криму Росією RFE/RL примножило обсяг російськомовного контенту, а для подальшого збільшення охоплення створить DIGIM.
В якості основної зброї в інформаційній боротьбі з Росією повинні стати оригінальні програми та політична сатира, говориться в матеріалах BBG. В рамках нового представництва США в російських соцмережах запланований відеопроект Footage vs Footage ("Зйомка проти зйомки"). У заявці DIGIM сказано, що цей щоденний продукт буде викривати російську телевізійну пропаганду.
На американському порталі держзакупівель "Известия" виявили березневий замовлення від BBG на просування російськомовних сервісів Google - інтернет-гігантові виділять 100 тис. дол. за рекламу Радіо "Свобода" та "Голосу Америки" в російськомовному сегменті інтернету.
На наступний фінансовий рік для боротьби з російською пропагандою BBG збираються витратити 15,6 млн дол. Бюджет Voice of America в цілому скоротиться з 212,1 млн. дол. до 206,7 млн дол., проте бюджет російської мовлення зросте з 4,09 млн дол. до 4,14 млн дол. BBG в якості обґрунтування своїх фінансових побажань і своїх витрат вказує майбутнє розширення співробітництва з російськими ЗМІ.
Нагадаємо, Естонія запустить телеканал для протистояння російській пропаганді.