У ході інтерв'ю державний секретар США Хілларі Клінтон позначила, що стосовно Лівії та Сирії США будуть підходити з позиції "розумної сили", передає "Сіньхуа". "Роль лідера дає впевненість, що інші підтримають тебе в полі. І думаю все, що ми робимо, йде в цій канві", - зазначила вона під час спільного з міністром оборони Леоном Панетта інтерв'ю, яке вони дали в Університеті національної оборони у Вашингтоні.
"Це саме той вид світопорядку, який я хочу бачити, де є не тільки США, які зазнають втрат і платять за всіма рахунками, розплачуючись за загальні цінності, поки інші стоять осторонь. А де ми можемо сказати - США лідер у всьому і ми ведемо за собою інших", - заявила держсекретар, коментуючи ситуацію з підтримкою, яку висловлюють представники арабських країн з приводу бомбардувань лівійської армії.
Вона назвала ситуацію в Лівії "справою стратегічного терпіння", при цьому особливо відзначивши, що "це терпіння легко втратити".
Щодо Сирії Клінтон заявила, що США зайняли вичікувальну позицію. "Якщо Туреччина каже "він повинен піти", якщо так каже король Саудівської Аравії Абдалла, інші люди вторять їм, режим Башара Асада не може ігнорувати це далі. Ви знаєте, що довгий час через викликів, які вони (Сирія) нам кидали , ми не могли впливати на ситуацію, тому політика "розумної сили" тут буде найбільш розумною, тому як просто силою нічого не вирішити ", - пояснила вона.
Експерти схильні вважати, що подібні заяви, зроблені на тлі соціального вибуху макрорегіону, які самі США спочатку називали Великим Близьким Сходом, однак потім змінили формулювання на Близький Схід і Північна Африка, чітко дають зрозуміти, що Америка має намір перекроїти країни під себе. Зокрема, виводячи з політичної арени всі режими, для яких у Білого дому немає важелів прямого впливу. При цьому, враховуючи досвід затяжних військових кампаній в Іраку і Афганістані, а також "кольорових революцій", які відбулися трохи пізніше, США мають намір добиватися цілей, насамперед, "медіаінтервенціями" і створенням підконтрольних режимів по всьому Арабському Сходу, що ідеально вписується в нову концепцію інформаційного впливу і згодом створює в "відформатованих" країнах позитивний образ США.