Попит на первинне житло в Україні високий
Всупереч гучним заявам «експертів ринку нерухомості» про падіння купівельного попиту на ринку житла за листопад-грудень 2014 року - подібні заяви не коректні, оскільки попит на житлові квадратні метри як і раніше високий, заявляють в групі компаній «Чайка».
Як повідомили ProfiDOM.com.ua у прес-службі компанії, попит на якісні і доступні квартири залишився незмінним. Потреба людей у придбанні житла не скоротився, а навпаки, збільшується з року в рік. І цьому є безліч причин - трудова міграція, створення сімей, народження дітей, пошук безпечного місця проживання, вкладення інвестицій, ненадійність фінансово-банківської сфери.
Платоспроможний попит на житлову нерухомість за 2014 рік знизився вдвічі, але фізичний попит дуже високий. Можна навіть сказати, що в країні існує відчутний споживчий голод. Це легко проілюструвати на прикладі ринку нерухомості України. Тільки в Києві та Київській області налічується 3 мільйона працюючих, з них 1 мільйон перебуває у віці від 20 до 29 років. Отже, імовірно, у найближчі 10 років у нас буде створено 500 000 сімей, з розрахунку близько 50 000 сімей в рік.
І якщо, в середньому, на 1 сім'ю покладається 50 кв. м житлової площі, то тільки для цих сімей нам потрібно будувати щорічно 2,5 млн. кв. м житла. А ми, після кризи 2008 року, будуємо не більше 1 млн. кв. м житла. Тобто фізичний попит на житло не задовольняється навіть наполовину.
Як повідомляє ProfiDOM.com.ua об'єктивні оцінки падіння або зростання ринку в цілому можна будувати на даних фізичних обсягів будівництва і обсягів продажів у натуральному вираженні. Якщо оцінювати обсяги продажів компаній - забудовників за 2014 року з точки зору валютної виручки, то, безумовно, вони знизилися в значній мірі. Порівняно з попередніми роками (2012-2013), валютна виручка забудовників зменшилася майже в 2 рази, гривнева виручка при цьому знецінилася.
Обсяги зданого в експлуатацію житла (в м2) в 2014 році вдвічі менше від запланованих, саме через падіння рівня платоспроможного попиту. Можна констатувати зниження рівня продажів на 50-70%. Ці оцінки базуються на показниках виручки від реалізації, перераховані в нерезидентську валюту, і на фізичних обсягах проданих квадратних метрів.
У компанії прогнозують, що структура споживчого попиту в 2015 році не зміниться. Найбільшим попитом будуть користуватися 2-х кімнатні квартири від 50 до 60 м2, 1 - кімнатні від 35 до 45 м2 та 3 - кімнатні від 65 до 90 м2.