Спад виробництва в українському автопромі свідчить на користь своєчасності заходів щодо захисту внутрішнього авторинку, - експерти
Українські виробники останнім часом суттєво скоротили обсяги виробництва автомобілів, і це є найбільш яскравим аргументом на користь права держави ввести захисні заходи в інтересах своїх автовиробників. Але підвищення пішли не повинно привести до автоматичного подорожчання іномарок, адже їх імпортери втратять ринок збуту, упевнені експерти.
«Правила Світової організації торгівлі (СОТ) дозволяють вводити тимчасову спеціальну мито для захисту певних секторів економіки, якщо країна зможе довести наноситься імпортом шкоди економіці. У будь-якому випадку, таке рішення повинно бути обгрунтовано в СОТ», - сказав старший аналітик з машинобудування інвесткомпанії «АРТ Капітал» Олексій Андрейченко.
Говорячи про ймовірність підвищення цін на іномарки, він в якості прикладу навів Росію, де поява утилізаційного збору призвело до подорожчання ввезених з-за кордону автомобілів і спаду їх продажів в 3-4 рази.
Посилаючись на цей негативний досвід, більшість експертів упевнені, що імпортери і продавці іномарок змушені будуть скоротити свою норму прибутковості, щоб зберегти ціни на нинішньому рівні і не допустити спаду продажів. В уряді розраховують, що введення загороджувальних мит на імпорт зробить вигідним зборку машин в Україні, що покращить інвестиційну привабливість підприємств автопрому.
У короткостроковій перспективі, упевнені експерти, спецмито може посилити конкурентні позиції недорогих автомобілів українського складання. «Вплив мита буде найбільш сильно відчуватися в сегменті бюджетних машин, таких як ЗАЗ, Єврокар і Богдан. Ми вважаємо, що тариф матиме позитивний вплив на продажі таких моделей як Skoda A5, ZAZ Vida, ZAZ Lanos, ZAZ Forza, ZAZ Nexia, Bogdan 2110, Bogdan 2111, а також на випущені в Черкасах машини Hyundai», - прогнозує Андрійченко.
Керівник аналітичного відділу інвестиційної компанії «Concorde Capital» Олександр Паращій зазначив, що погіршується статистика про обсяги виробництва на українських автозаводах є кращим індикатором проблем, які стоять перед місцевими виробниками. Більшість заводів зараз завантажені менш ніж на половину своєї проектної потужності, пояснив експерт.
Крім того, Олексій Андрейченко зазначив, що через ажіотаж, створений навколо імпортних мит, вже в березні-квітні можна чекати істотного зростання продажів іномарок. В той же час в довгостроковій перспективі, введення мит зробить позитивний вплив на автомобільну галузь.
Нагадаємо, міністр економічного розвитку і торгівлі України Ігор Прасолов, пояснюючи причини введення мит, назвав такий крок вимушеним і тимчасовим - мита вводяться строком на три роки. Головними завданнями міністр назвав збереження робочих місць, оскільки автозаводи часто є місто- та бюджетообразуючими підприємствами, а також мають істотний вплив на рівень зайнятості в регіонах. Крім того, підтримка автопрому залишається одним з пріоритетних завдань економічної політики України.
Читайте також: Україна вводить 3-річні спецмита на імпорт нових автомобілів (відео)