Сукупний обсяг продажів ста найбільших глобальних компаній з продажу зброї перевищив 400 млрд дол. в 2009 р
Провідні виробники зброї із США і країн Західної Європи зуміли без проблем пережити фінансову кризу, яка не позначилася на продажах їх продукції. Сукупний обсяг продажів ста найбільших глобальних компаній з продажу зброї перевищив у 2009 р. 400 млрд дол., що на 8% вище аналогічного показника за 2008 р., повідомляє РБК daily з посиланням на доповідь Стокгольмського міжнародного інституту по дослідженню проблем миру (SIPRI).
Як показало дослідження SIPRI, найбільшими з точки зору продажу озброєнь компаніями світу переважно виявилися представники американського і європейського бізнесу. На них припало близько 91,7% всієї реалізації зброї в 2009 р. Більше того, перша десятка найбільших продавців зброї складається з семи американських і трьох європейських компаній. Усім компаніям, за винятком європейської EADS, вдалося збільшити обсяг продажів своєї військової продукції з 2008 р. по 2009 р., незважаючи на те що саме на цей період припала найгостріша фаза фінансової кризи.
"Ключовим фактором росту продажів американських і європейських компаній, що мають сильну присутність в США, стали витрати американського уряду на оборону. Тому говорити про цей сектор, як галузь, стійкої до економічних негараздів, не зовсім правильно. Фінансова криза просто не вплинула на діяльність компаній з продажу зброї. Витрати США на закупівлю нових озброєнь швидше за все будуть зростати як мінімум до 2016 р.", - пояснила аналітик SIPRI Сьюзан Джексон.
Згідно з даними SIPRI, світовим лідером у виробництві зброї в 2009 р. виявилася американська компанія Lockheed Martin, яка активно конкурує зі своєю британською колегою BAE Systems. Продажі обох компаній за 2009 р. перевищили 33 млрд дол. На третьому місці американська компанія Boeing з результатом в 32,3 млрд дол.
Як відзначають укладачі рейтингу, через відсутність відкритих даних список ста найбільших компаній оборонного комплексу не включає в себе компанії Китаю і ряду країн, таких як Україна і Казахстан. Список складався на основі даних про продажі товарів і послуг військового призначення як на внутрішньому ринку, так і на експорт.