Соцопитування: Найбільше інформації про партії українці отримують із телебачення
Найбільше інформації про партії українці отримують із телебачення, а найменше з Інтернету та соціальних мереж. Про це на прес-конференції повідомили директор фонду "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна та голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев.
Як зазначили експерти, 46% населення дістають інформацію про партії з виступів представників партій на ТБ. На другому місці - газетні публікації (23%), потім телереклама (22%), листівки та інші агітаційні матеріали партій (19%). Нові медіа за впливом на виборця істотно поступаються традиційним: новинні або політичні Інтернет-сайти є джерелом інформації для 8% населення, а соціальні мережі - для 4%.
Бекешкіна зазначила, що на вибір джерел інформації впливає вік: молодь більше використовує новинні Інтернет-сайти (14%) та соціальні мережі (10%), а от серед людей, яким понад 60 років, цими джерелами інформації користуються лише 0.1%. Старші виборці, які є більш надійним електоратом, інформацію отримують з телебачення.
Найактивніше новими медіа користуються прихильники партії "Удар", ВО "Свобода" та партії Наталі Королевської "Україна - вперед!" (14-17%), найменше - виборці КПУ та Партії регіонів (5-6%). Сільські жителі також використовують Інтернет менше - (5.5%), порівняно з городянами (9%). До них менше доходять і листівки та інші агітаційні матеріали (15%), ніж до городян (21%). А от обговорення з іншими людьми, як джерело інформації, на селі поширено більше (16.5%), ніж у містах (11%).
Більшість населення (55%) вважає, що у ЗМІ досить часто (40%) чи дуже часто (15%) представлені різні точки зору - як влади, так і опозиції. Натомість, на думку 28%, це трапляється дуже рідко (6%) чи досить рідко (23%).
Щодо міри представленості у ЗМІ точок зору влади і опозиції виявилися істотні відмінності серед виборців різних політичних сил. Виборці Партії регіонів схильні вважати, що опозиція дуже часто (23%) чи досить часто (50%) з'являється у ЗМІ. Такої ж думки дотримуються й виборці Комуністичної партії України (18% вважають, що точку зору опозиції можна чути в ЗМІ дуже часто, а 46% - що досить часто) та виборці партії Наталії Королевської "Україна-вперед!" (18% - дуже "часто" і ще 46% - що "досить часто"). Дещо переважають "оптимісти» і серед виборців партії "Удар": 37% із них вважають, що точка зору опозиції зустрічається у ЗМІ досить часто і ще 10% - дуже часто. А от думки виборців ВО "Батьківщина" та ВО "Свобода" поділилися: 44% виборців ВО "Батьківщина" вважають, що точки зору як влади, так і опозиції представлені у ЗМІ досить часто чи дуже часто і майже стільки ж - 42% - рідко й дуже рідко; серед виборців "Свободи" часто й дуже часто бачать у ЗМІ точки зору влади й опозиції 44%, а 45% вважають, що це трапляється рідко чи дуже рідко.
Читайте також: Соцопитування: У ВР проходять ПР, "Батьківщина", "Удар" і КПУ
Соцопитування було проведено з 10 по 15 серпня 2012 р. фондом "Демократичні ініціативи" спільно з Українським центром економічних і політичних досліджень ім. Олександра Разумкова. Дослідження є загальнонаціональним, було опитано 2 тис. осіб, похибка складає 2,3%.
Нагадаємо, вибори до Верховної Ради відбудуться 28 жовтня 2012 р.