Соціологія: Початок виборчих перегонів характеризується домінуванням партії влади в інформаційному просторі
Початок виборчою кампанії відзначився домінуючим представленням у ЗМІ Партії регіонів. Незважаючи на те, що на загальнонаціональному телебаченні негативної інформації про неї було у 2,5 рази більше ніж про опозицію, позитивною інформації більше було аж у 13 разів. Такі проміжні результати медіа-моніторингу на предмет якісного інформування і рівного доступу учасників виборчого процесу сьогодні, 29 серпня, на прес-конференції повідомив голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев.
"Лідер інформаційного простору - Партія регіонів. "Свобода" та КПУ згадуються ситуативно, "Удар" та "Україна - Вперед!" представлені здебільшого за рахунок "джинси". Регіональні ЗМІ активно використовують маніпулятивні технології та медіа-ефекти: наклеювання ярликів, нав'язування кінцевого уявлення про тему в останніх словах матеріалу або в супровідних ілюстраціях, використання неперевірених фактів із посиланням на джерела, які "подейкують", - зазначив Чекмишев.
Крім того Чекмишев відзначив, що висвітлення партій залежить від політичних симпатій ЗМІ, а не від важливості новини. Наприклад, дивна ситуація з домінуванням ПР у Тернопільській області, незважаючи на опозиційні настрої мешканців, пояснюється інформативним наповненням медійного продукту місцевої державної телекомпанії.
Серед ЗМІ телебачення залишається найбільш впливовим і популярним медіа. В той же час результати моніторингу свідчать, що телеканали недостатньо аналізували прорахунки влади та не інформували виборців про їх наслідки - критики на її адресу було значно менше, ніж на адресу влади попередньої.. Мовлення на державному Першому національному телеканалі носить упереджений та необ'єктивний характер. На телеканалі "Інтер" на адресу "Батьківщини" (Об'єднаної опозиції) негативної інформації було у 32 рази більше, ніж про Партію регіонів. І лише в єдиній області - Івано-Франківській - Партія регіонів поступилася за обсягом представлення "Бітьківщині" та "Удару". Телеканали Донецького регіону присвятили Партії регіонів понад три з половиною години, а "Батьківщині" - у 100 разів менше (трохи більше 2 хвилин).
Результати моніторингу свідчать про те, що несподівано політизованими виявилися також і ділові та соціально спрямовані медіа.
Учасник прес-конференції, експерт Ради Європи Расто Кужел, коментуючи проміжні результати моніторингу та порівнюючи їх із попередніми кампаніями в Україні, відзначив, що, нажаль, ніяких змін і демократичних перетворень у процесі виборчих перегонів з часу президентських виборів 2004 р. в Україні не відбулось.
Нагадаємо, вибори до Верховної Ради України відбудуться 28 жовтня 2012 р.